Nääääe

Jag tror jag har en liten svacka just nu. Känner mej väldigt trött på väldigt mycket.

Mest trött är jag på mitt jobb. Inte på själva jobbet, men på allt omkring. Indragningar, noll-vik, spara, nedskärningar är det enda man hör. Jag hatar verkligen att gå till jobbet och veta att vi går en man kort, för att någon är sjuk och vi _absolut inte_ får sätta in vikarier. Jag hatar att man inte kan spontan-ta en dags semester för det _måste_ vara inne 2 veckor i förväg + att man vet att man sätter jobbarkompisarna i en jobbig sits när man väl får en semester dag.  Jag hatar att känna att jag inte räcker till för de boende. Att man gör det man ska och bara hastar i väg in igenom nästa dörr. Att man inte har tid att prata länge med dem. Sen ogillar jag orättvisor och "The klick". Usch.

Vad ska jag göra istället? (Allt verkar lockande)

♥ Skaffa en bebis
♥ Plugga vidare
♥ Försöka mej på något kreativt
♥ Jobba på cafe
♥ Säga upp mej och bara slappa ;)


♥ Jobba kvar och vänta på bättre tider

Ps: Ni har väl sett vilka som Sommarpratar? Ska skriva sen vilka jag gärna vill lyssna på. Men redan nu kan jag avslöja en: Alex Schulman! :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag gillar inte Alex Schulman.. men har skrivit upp honom i kalendern iallafall. Tre MÅSTEN har jag: Kristian Luuk, Morgan Alling å .. en till.. ?! jo, Anders Lundin!! Som den SOMMARnörd jag är satt jag redo vid datorn för att få veta vilka det blev.. ;)

2009-06-03 @ 20:49:23
Postat av: Pippi

Jaa du. Det hade kunnat vara jag som satt och skrev ditt inlägg idag ;) Det verkar vara samma elände i hela den offentliga sektorn, eller i alla fall för oss som är "ute på golvet". Skönt att det snart är semesterdags, säger jag bara. Kram!

Postat av: Pippi

p.s. Jag hade gärna lyssnat på Ingvar Kamprad, Kristian Luuk, Petra Mede och Peter Englund :)

2009-06-03 @ 22:17:04
Postat av: C a m i l l a

Neddragningar is da shit! Själv går jag och väntar och väntar på besked... och på HÖGKONJUNKTUR! Vilket ljuvligt ord...

Kram!

2009-06-04 @ 09:35:15
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mija

Plugga är en hit!

;)

Jag lovar!



Kram o trevlig helg

2009-06-06 @ 22:44:05
URL: http://mammamija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback