Ledig ljuvlig lördag

Snart är det slut på min vab-period. *grinar* Jag vill inte jobba. Jag vill ha leeeedigt jämt. Eller nästan jämt iaf.

I dag skulle mormor hålla sago-stund på biblioteket. :) Hon är en riktig sago-mormor. Självklart ville vi vara med och lyssna. 3 sagor berättade hon (utan bok) och alla barnen satt som tända ljus. Det var jättemysigt och kul. Småisarna blev nästan generade för mormor när hon var på biblioteket, hon var liksom på fel plats. Men det gick över. ;)

Efter sagostunden bjöd mormor och morfar oss på mat på en resturang. Gott och mysigt, igen! :) Efter maten stack jag och småisarna i väg på bio. Vi såg Glömligheter, den nya filmen med Pettson och Findus. Vi tyckte om den alla tre.


Sen gick vi och köpte lördagsgodis. På hemvägen gick vi och fönstershoppade lite. Jag vill ha en ny bikini och jag hittade en i ett fönster:



Fin och 50-tals-aktig. Den vill jag ha.

Nu ska jag lägga mej i soffan. Jag är förkyld för första gången på bra länge. Stackars mej. ;) Fast som otur är är ju sambon också förkyld. "Ni tjejer snackar om att föda barn..." ;))

Hittade en bild i mobilen. Vi stannade och åt på hemvägen efter operationen. L. var trött, väldigt trött. Hon somnade vid bordet i väntan på maten. Gumman ♥



Ha en skön kväll! För en gammal Robinson-fantast som mej är underhållningen given! :)

Kommentarer
Postat av: JoVi

Klart hon berättar utan bok, hon är väl förskollärare? ;))) Vilken dröm att ha en sagostundsmormor, och på bibblan och allt!



Den filmen vill vi också se, men köper ni alltid så lite lördagsgodis? Här köper vi alltid för mkt...



Jättefin bikini, vill också ha en sån! Var hittade du den?



Lilla gumman vad trött hon var! Hur känns det i ögat nu?



Här blir det också robinson, givetvis! Ska bli KUL ! :)

Postat av: Amlon

Jovi: Såklart hon är! ;)



Vi köper mer lördagsgodis, jag lovar. Det där var bara lite bio-godis! ;)



Visst var bikinin fin?! :) Töväj (som O. säger ) fanns den i en dyyr affär. Vet inte om jag ens vågar gå in och kolla priset..



Hon är fortfarande illans röd, men det är bättre. Hon är inte öm längre. I morgon blir det skolan igen. Det känns lite pirrigt, tycker hon. Ändå har hon varit där två gånger och hälsat på lite den här veckan.



KRAM!

2009-03-22 @ 09:52:22
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Hej svejs! Vad skönt att operationen gick bra!!! Då kan du koppla av igen nu.

Jag fick något PMS-ryck och raderade min blogg. Dumt va? Ångrade mig nästan direkt efteråt - därför bloggar jag på ny adress, men ska försöka att ta det i lite mindre skala.

Kram och ha en fortsatt go söndag! Jobb i morgon igen, usch...

2009-03-22 @ 16:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback