Jag och Alex

Alex Shulman hade skrivit en krönika i Aftonbladet om människor han hatar. Jag ska skriva min lista, fast jag är lite fegar och väljer att skriva "inte tycker om" ;). Skriver 15 st så jag inte verkar alltför bitter och folkilsk:

Jag tycker inte om:

♥ Folk som tycker att det är sååå viktigt med alkohol. "Wow, fredag, då måste jag ha vin" "Wow, hockey på tv, dags för en öl", "Wow, dags att grilla, fram med whiskyn" osv. osv. Jämt, jämt, jämt.

♥ Folk som knakar med fingrarna. Och rapar. Och fiser med flit "Lyssna, lyssna!!"

♥ Folk som inte duschar och håller sej fräscha

♥ Folk som visar upp _allt_ de shoppat i sin blogg. "Kolla, köpte tre dl grädde idag. Flaschig kartong, va??" ;)

♥ Folk som skriver heels och tisha

♥ Folk som typ dyker ner i ens mat och dissar det man har med sej för det är något annat än falukorv. "Couscous, guuuuud vad konstigt!"

♥ Folk som har fel yrke. Typ supersura affärsbiträden. Eller folk inom vården som inte har någon empati. Eller folk på dagis/skola utan tålamod.

♥ Folk som säger att de "aaaaaaldrig" ser på tv, men ändå har full koll på Robinson och Greys Anatomy. Eller Rent hus, eller något annat program.

♥ Folk som dissar melodifestivalen, men ända tittar. Fattar inte det. Om man inte är intresserad varför tittar man? Jag skulle aldrig sitta och titta på speedway i flera timmar.

♥ Folk som kallar sina respektive för grabben, kärringen, regeringen och liknande.

♥ Föräldrar som sätter sej själv före sina barn.

♥ Folk som är uppenbart smala och håller på att gnälla ihjäl sej om hur tjocka de är.

♥ Folk som är helt hysteriskt negativa innan de vet hur det blir. Det är ju oerhört mycket energi som går åt till ingenting.

♥ Folk som blonderar håret pissgult.

♥ Folk som håller fast vid samma look JÄMT. Typ när man träffar en som var _jättesnygg_ och poppis i högstadiet som fortfarande har samma look ännu. Fast det gått typ 20 år.

Fy, nu känner jag mej elak. Men samtidigt var det lite skönt. För vissa dagar stör jag mej på allt. För det mest stör jag mej normalt mycket på saker, men idag är en riktig stördag.
Om det är någon som jag tycker om som gör 1 eller flera av de här sakerna tycker jag om Er ändå. ;) Även om jag kanske stör mej på just den grejen litegrann.

Vad stör du dej på? Mej kanske? ;)

Kommentarer
Postat av: Nilla

Kul inlägg! Jag håller med dig om det mesta där!

Postat av: Åsa

Åh.. jag vill bara skriva ut å hänga upp på väggen samt klistra in i div. böcker..(if you know what I mean) jag håller med om ALLT! Jag skulle inte kunnat ha skrivit det bättre själv! Det där med Mello var klockrent.. stäng av tv'n för guds skull å leave us alone ;) Å det där med grabben, kärringen å regeringen.. give me a break! OBS nu kommer nån säkert störa sig på att jag använder så mkt engelska uttryck.. haha

2009-05-15 @ 14:35:33
Postat av: Åsa

Föresten.. fick ett nytt favvo-citat couscous, guuuud va konstigt ;)

2009-05-15 @ 14:36:43
Postat av: C a m i l l a

Klockrent! Jag kopierar listan helt. Vi skulle kunna sitta och störa oss på samma saker i all oändlighet tror jag. ;)

2009-05-15 @ 22:27:24
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Smilla

Haha, den va bra =)

2009-05-20 @ 14:26:59
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback