Skrot-Nisse

I kväll när jag jobbade fick jag för mej att jag skulle städa mitt skåp. Det här hittade jag bland annat:

* 3 tandborstar (Fobi för dålig andedräkt?)
* 23 pennor (Det är alltså där allas förlorade pennor på jobbet är..)
* 59 kronor i småpengar (För jobbigt att lägga i plånboken??
* 4 påsar tuggummi, olika smaker ( Fobin, igen?)
* 8 flaskor handsprit (Man kan aldrig skydde sej FÖR mycket mot baciller)
* 5 st 50 cl flaskor, tomma. (4 av dem var cocacola sedan jag jobbade natt)
* X antal recept som aldrig kommit längre än till skåpet (Ambitiös?)
* Typ 1000 godispappar (Vems?)
* 3 par skor (1 par jag använder, och 2 som har sett bättre dagar)
* 1 vintermössa (Den har legat där sen förra vinter. Letade efter den i vintras)
* 1 liten Schleich katt (Har fått adoptera den av L., tror jag)
* 1 ruttet äpple (Fräscht!)
* 2 rollon (Svettfobi?)
* 1 medicindelegation (Det enda viktiga, egentligen)
* 3 matlådor (Var sjutton är mina andra?? Trodde jag hade alla i skåpet!)
* 2 tidningar (Som jag inte kunde kasta..)
* Typ 500 gamla medicinpåsar (Varför ska jag släpa runt på de för?? Svårt att kasta liksom?)
* 1 Dove-cerat! (Äntligen, som jag har letat! )

Inte konstigt att jag får hänga mina kläder _utanför_ skåpet!

Men nu är det fint! Så nu behöver ingen bloggläsare skicka in till Rent hus (skåp) ! ;))Får skylla på att jag faktiskt inte hinner städa mitt skåp så ofta. Ja, eller hur?!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag anar att du jobbar inom vården!? : )

Postat av: C a m i l l a

Herregud! Det låter som om du jobbat 40 år på samma ställe ju. ;)

Kram!

2009-05-08 @ 08:47:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Amlon

Josefine: Stämmer bra! ;)



Camilla: Ja, det verkar nästan så. Ändå var det inte såååå längesedan jag städade skåpet. ;)

2009-05-14 @ 10:19:58
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback