Livskvalitet

I dag har vi varit på inspirationsdag om Livskvalitet inom vården. Det var en lång dag. Inte särskilt inspirerande heller. De där inspiratörerna har inte ens jobbat inom vården så deras världsbild är från en annan planet. Det är klart man vill göra _allt_ för att de boende ska få riktig, riktig livskvalitet. Men hinner vi det? Nej! Finns det pengar till det? Nej! Jag gör mitt allra, allra bästa för att förgylla vardagen för dem. Men jag _känner_ att jag skulle kunna göra mycket mera, om tid och pengar fanns! Det känns förjävligt rent ut sagt. Sen känns det som ett hån när man ska lyssna på någon kostexpert som aldrig jobbat i  "riktiga" vården, utan håller till på något privat, tjusigt vårdhem. Det är naturligtvis skillnad mot mitt jobb. Tyvärr!!!

Hur som helst. God mat fick vi. Och vi hade _väldigt_ roligt, jag och mina tre kollegor.

Vi fick i läxa att fundera vad livskvalitet är för oss. Jag ska lista 10 saker som är livkvalitet för mej:

* Att vara ledig. Naturligtvis med barnen. :)

* Att ligga i sängen och läsa för barnen

* Att baka

* En riktigt jävla bra låt ♥

* En fin höstdag

* Att SKRATTA!

* En dag när jag känner lugnet! Det är den bästa av dagar. Utan en massa måsten.

* Att dricka en burk cola då och då. :)

* Att riktigt prata med min fina tonåring

* Fysisk närhet!

See you!


Nybakt bulle i skogen en skön höstdag = Livskvalitet!


Kommentarer
Postat av: Camillas dagar

Synd att inte dagen gav så mycket, men det är alltid trevligt att komma iväg på något. :)

Fin lista! Den skulle jag kunna knycka rakt av själv nästan.

KRAM!

Postat av: fia

vilket bra inlägg , klart är dte viktigt med kvalitet . kul att hitta en ny blogg . blev glatt överskad av att möta en med innehåll.

må så gott.

2009-09-17 @ 11:25:08
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Smilla

Synd att tid och pengar ska styra överallt :( Men en bra "läxa" fick ni och du va duktig som gjorde den ;) Tror att många skulle (inkl. mig) skulle behöva tänka över vad som är livskvalite för just dom (mig). Många av dina kan jag ta rakt av =) Tyvärr styr tid och pengar ibland även hemma :(

Nybakt bulle i skogen, kan livet bli bättre =)

kram

2009-09-17 @ 11:41:19
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Smilla

Just ja tänkte ju skriva när jag träna när jag va själv och dom stora barnen va små. Jag tog helt enkelt med dom. Packa en liten väska med leksaker och en frukt så höll dom sig sysselsatta medans jag va på träningsgolvet, då gick jag på friskis och svettis och det va inga problem. Självklart funka det inte alltid, ibland fick man gå hem efter halva passet, men lite hade man iallafallgjort ;)

kram

2009-09-17 @ 12:20:07
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback