Söndag


Började dagen med att baka. Kanelbullar och långpannebullar. Det var längesedan jag bakade långpannebullar, men det var lika gott som jag minns. Enkelt är det också.

Gör en vanligt bulldeg och jäs som vanligt. Kavla ut i långpanna. Gör 6 "rännor" i degen. Gör fyllning:
200g Philadelphia
3 dl florsocker
150 g smör
2 tsk vaniljsocker
(Jag brukar göra fyllningen i matberedaren)
Fyll rännorna med fyllningen. Jäs 30 min. Pensla med ägg och ha på pärlsocker. Grädda i 225 grader.
Mums!

Sen tog vi med oss färska bullar och gick ett varv på "spåret". Jättehärligt! Låter som värsta helylle-mamman ju. ;)


Småisarna i slalombacken. Så här såg det ut i
april. Det märktes verkligen i skogen att hösten är på G. Men det känns faktiskt rätt mysigt. Det är vintern jag inte pallar med. Den är så lååååång.

Sen kom M. på besök. Då blev jag glad i hjärtat. Faktiskt.

Nu ska jag lägga mej och titta på min älsklingsfilm, Notting Hill. ♥ I morgon ska jag jobba. M. hämtar barnen så jag har en hel eftermiddag för mej själv! Jag ska nog åka en sväng till elgiganten och kolla på en DVD. Jag saknar att inte kunna se på film. Sen ska jag nog gå på Rusta och slösa lite pengar. ;)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Damn, vilka bullar.. å då menar jag verkligen bullarna å inte någon kroppsdel på dig.. ;) Skicka hit en bulle, eller ännu bättre kom hit med en bigpack-låda igen! Det var så uppskattat :) Jag vill tjåppa med dig.. stockholm anyone?

2009-09-13 @ 21:33:57
Postat av: JoVi

Men GE MIG! Jag vill ha dom där bullarna nu, till frukost! :D



/Hälsningar från människan som bakat bullar EN gång i sitt liv, våren -98 :D

2009-09-14 @ 08:54:18
Postat av: Camillas dagar

Gud så gott det där såg ut. Det måste jag skriva ut och testa. Här är det faktiskt maken som bakar bullar oftast, han är duktig på det och på matbröd. :)

Själv tycker jag att det är rätt tråkigt.

Och verkligen helyllemorsa! Positivt alltså.

Kram!

Postat av: Smilla

Gud så goda bullarna ser ut =) Köpte faktiskt jäst i går med förhoppningen att dagen skulle räcka till för bullbak också men tror det kommer att bli svårt....

Jag skriver av ditt recept och så ska jag mobilisera lite energi så kanske det blir nästa gång jag har ledig dag ;)

kram

2009-09-15 @ 15:07:25
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Amlon

Åsa: hahaha Jag lovar att ha med mej en kakburk när jag kommer! Skulle gärna tjåppa! :)



JoVi: hihi De här bullarna är superenkla!Lååååvar!



Camilla: Det är jättegott, och jättelätt. Går mycket fortadre än vanliga bullar också. ;)



Smilla: Ja, gör bullarna! :)



Kram alla!

2009-09-17 @ 12:26:34
URL: http://amlon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback