Deep down

Ni kan vara glada att jag inte har någon funkade dator än. Då hade ni fått höra när jag har tyckt synd om mej själv. I början av veckan var jag superhostig, trött och less. Kändes som om jag var på väg in i den berömda väggen med stormsteg. Inte så konstigt att jag är trött egetnligen. Jag har ett stort skepp att styra, alldeles ensam. Jag är ensam med tre barn. Jag har allt ansvar, faktiskt. Jag ska räcka till som både tonårsmorsa och småbarnsmamma (eller vad det nu blir.. De är väl inte så små iofs). Jag ska jobba och få ekonomin att gå runt. Jag ska hinna med inskolningar i fklass, tandläkartider, alla hämtningar och lämningar, föräldramöten, kurser på jobbet, hem och hushåll, handla mat (Obs utan bil) osv osv osv.Allt ligger på mej! Det är bekvämt att ha mej, jag fixar allt. Ge mej en miljon bollar att hålla i luften, och jag gör det med ett leende. Alltid duktig.. Sjupermom..

Sen att folk inte är kapabla att se vad de missar kan jag faktikst inte ta ansvar för.

Nu känns allt lite bättre. 99% av tiden trivs jag med mitt liv och allt mitt ansvar. Men även jag måste få vara liten nångång och bara tycka jävligt synd om mej själv.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ibland får man faktiskt tycka synd om sig själv. Du verkar vara en stark kvinna ändå. Du är ensam med tre barn och jobbar, osv. Du klarar dig ska du nog se.



Massa kramar till dig

Postat av: Åsa

Du är BÄST å du gör förbannat goda kakor (fast jag kommer att få bada i vassen i sommar..):) Jag var glad i hjärtat hela söndagen efter vår fikastund! Vill du att jag ska maila bilden som Andreas tog!

PUSS Å KRAM!

2010-04-29 @ 10:31:15
Postat av: Mija

Jag förstår din frustration till fullo. Det är inte alltid lätt att få ihop livspusslet.



Ibland känns det som man simmar förtvivlat för att försöka hålla huvudet över vattenytan, men på något konstigt vis så klarar man det..



Så kommer de där små stunderna när man stannar upp i vardagens rus, och så fylls man med massa ovillkorlig kärlek till allt, livet, barnen, solen, nuet..



Stärkande kram

2010-04-29 @ 17:53:18
URL: http://mammamija.blogg.se/
Postat av: Grodmamman

Och jag som gnäller här hos oss ibland! Och då har jag bara två barn och är inte ensamstående!:)

Beundrar dig som får det att gå runt, men det är klart att du också har dåliga dagar.

Kramar

2010-04-29 @ 19:22:49
URL: http://grodmamman.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jag vill också komma och äta dina goda vass-kakor, jag slår vad om att de är godast i världen. Hoppas att det känns lite lättare nu. Kram från ditt största blogg-fään, som tycker att du gör det förbaskat bra! Själv är jag in i bombens bortskämd med bil och egentid.

2010-04-29 @ 22:08:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: JoVi

STOR kram till dig! Önskar att jag kunde hjälpa dig på nåt sätt...du är fantastisk som fixar allt, men det är viktigt att du får känna dig lite ynklig i bland också. Glöm inte att säga nej till sånt som absolut inte är nödvändigt, kurser på jobbet till exempel, är det tvång? Var rädd om dig nu vännen! Kram!

2010-04-30 @ 09:12:21
Postat av: Smilla

Åh känner så väl igen det där, även fast det nu va några år sedan......På något konstigt sätt gick det och jag tror och hoppas att du också kommer att klara det.

Kom ihåg att det finns bara en som du. Och jag tror att alla vill ha dig kvar så försök att få till lite tid att bara vara också.

kram

2010-04-30 @ 20:06:33
URL: http://www.smillasplats.blogg.se.
Postat av: Pippi

Klart att även supermammor får vara små och stackriga mellan varven. Stor kram!

2010-05-10 @ 16:10:28
URL: http://langstrump.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback