Torsdag och fredag

18/2:Sacramento idioto! FK är ju ett kapitel för sej. Fick lapp om att jag ska få flerbarnstillägg för 4 barn denna månad. Mej veterligen är jag bara mamma till 3. Sen när man ringer och säger till blir de helt attitydiga som om det var _jag_ som försökt få tillägg för 4 barn.. Stick och brinn FK!

Här hemma är det lungt. O. har feber! Ganska hög också. Jag är övertygad att det är feber efter f*cking influensavaccinet. Biverkningarna kan ju komma upp till 3 veckor efteråt. Fattar egentligen inte varför vi tog det, en person känner jag till som har haft det här i stan. Men nu är det gjort, och så får det vara. Naturligtvis händer det något när jag är isolerad. Proppen går och det fanns ingen ny. Bara en tom kartong.. Jag skyller naturligtvis på fd. sambon.. Som tur var var mormor på stan och kunde köpa.

Sen är det någon (O.) som har tryckt på min bankdosa så den har blivit låst. Så jag behöver ner på banken och fixa den. Jag för bara över pengar till minutenkortet när jag behöver, resten av pengarna har jag på andra konton under tiden. Alltså måste jag ha dosan för att komma åt mina pengar. Smart sätt i vanliga fall, men inte nu! ;)


19/2: Hade skrivit ett långt inlägg om att vara ensamstående och om mina underbara ungar som jag sparade, men naturligtvis kom bara första halva med (det ni ser ovaN). I hate blogg.se ibland!

I dag 'är det fredag. O. och jag softa på här hemma. Fortfarande lite feber, men piggare. Skönt! I helgen är det pappa-helg för barnen, jobb-helg för mej. Kanske blir det lite kram-helg också. Och lite shoppinghelg också. Helst av allt skulle jag vilja ha en hemma-helg med mina barn. Osociala hemma-gris. :)

Nu ringde fk-jävlen igen och var helt blåsta. Ge er på de som fuska medvetet istället för att jiddra med mej där NI har begått misstaget. PACK!!!

Avslutar med lite kort från mobilen, som jag tömde idag:


Våran trottoar. Här brukar vi gå tre i bredd. Det går inte den här vintern..


Fast det är ju kul för småisarna att få uppleva en riktig vinter! :)


Fredagsfika :)


Mr. Glugg ♥


Att vara Lillebror is the shit! :)


Lycka är när stora storasyrran följer med på bio! ♥

Nu ska jag baka något till fredagsfikat! :)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oh, det är alltid lika mysigt att kika in i Amlons underbara värld. Jag vet att jag skrivit det 100 gånger, men jag tycker att ni verkar ha så mysigt ihop du och barnen (och barnen med varandra också). Sol har ni också. Lyllos! Här snöar det på längden och bredden i dag. Jag orkar ingen mer snö nu, allt är överfullt här.

Kram tjejen och ha en fin fortsättning på helgen!

Postat av: Madde

Härliga kort!! En sån glugg vill sonen ha snart.. hans tand är bara lös än så länge!! Hoppas FK uppdaterar sitt datasystem så du slipper bli anklagad för deras misstag!!

Kram!

2010-02-25 @ 12:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback