Det är dagarna som går som är livet

Herregud vad det går fort. Hänger inte med. Nu är det vårtermin på gång. :) Vår! Fast ute är det allt annat än vår. Vi har haft så kallt ett längre tag. Som mest -32 grader. Det räcker för mej! ;)

I dag är jag hemma och vabbar. Mina småisar är friska barn. *pepparpeppar* Det är första gången sedan mars jag är hemma (och då var det ju L.s ögonoperation). Den här gången är det sviter efter andra dosen svin-sprutan. L. fick i skolan i går, och i natt fick hon feber. Hög feber. Hon var som ett element. Nu är hon dock piggare. Men det är mys med lugn och ro. Nu ligger hon och O. i min säng och tittar på Bompia-kanalen. Lyxigt. Jag tycker faktiskt det är skönt att vara hemma. Är ganska jobb-trött nu.

Här är några bilder från de senaste dagarna:


Byggt en grotta


Plockat bort julen. Skönt!


Bakat saffransbullar ♥


Pimpat en tomte. :)


Pimpat mej själv i ett par nörd-glajjor. Fast bara på skoj. ;)


Minns ni? Blev sjukt nostalgisk när jag hittade dessa. ;)


Köpte en ny almenacka. Jag kan inte ha en liten kalender, utan måste ha en uppsatt på väggen så jag har översikt på vårat liv. Det bästa med denna var att det var en plastficka på den som man kan stoppa viktiga saker i. Perfekt för mej som inte är alltför ordningssam. Misstänker att plastfickan kommer vara knökfull innan mars. ;)

Annat jag har gjort på sistone:

* Skrattat åt min tonåring som svullnade upp i läppen. Elaka mamman. ;) Men det var ingen fara och hon såg så himla kul ut. Hej Lulu Carter liksom. *hihi*
*
Kännt mej anti bloggvärlden.
*Blivit lite kär i Joel Kinnaman. Så not my type, men så fin ändå.
*Känt mej väldigt kär i mannen med håriga armen. Nästan för lycklig. Hela tiden tänker jag: Vad kommer hända nu typ. Snacka om man är bitter och cynisk. ;)
* Lyssnat på den här musiken många gånger. I love! 00-talets 25 bästa svenska

Nu ska jag försöka få något gjort. Eller inte. Vi får se!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tiden går alldeles för fort. Så praktiskt med plastfickan på almenackan. :)

Postat av: JoVi

Teve-piraterna wohoho :D



Var har du köpt almanackan? Fiiiin!



Kramizzzzz hihi

2010-01-12 @ 17:44:06
Postat av: Amlon

JoVi: den är från Åhlens. 199:-. :)

2010-01-13 @ 18:07:54
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Camilla

Dina nördbrillor är ju helt inne nu! Känns lite hemskt att tänka tanken, men man vänjer sig med allt. :)

Kram på dig!

2010-01-13 @ 20:50:49
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Smilla

Visst är det konstigt att skriva VÅR termin, för här är det så långt i från man kan komma....

Mycket praktiskt med plastfickan, tyvärr har jag redan köpt en ny almenacka men ska försöka komma ihåg den tills nästa år.

Ibland är det extra skönt att VABA, fast själv har jag inte gjort det med A ännu, jobbar ju bara 3/vecka så jag har "låtit" Sambon få ta dom ;)

kram

2010-01-14 @ 08:15:32
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback