Friday

Livet rullar på i 190. Härligt, men läskigt. Det går för fort nu. Den här veckan har barnen varit på dagis och fritids. Så kommer det bli i några veckor till. Jag har förstås jordens dåligaste samvete. Mina barn brukar alltid vara ledig så mycket. Men vad gör man? Jag är själv nu, och det finns ingen att pussla semester med längre. Typ. Jag hatar att ha dåligt mamma-samvete! Men jag tröstar mej med att det är 2 eller högst 3 dagar i veckan, och att jag alltid hämtar strax efter 13. Peppar mej själv.. Och barnen tycker det är kul på fritte och dagis. Så det sitter egentligen mest i mitt huvud. Punkt.


Köket börjar sakteliga ta form. Det känns jättebra! Jag är överlycklig över extra skåp och bänkytor som det blev när torkskåpet försvann. Sen att jag får en extra lådhurts är ju bara för bra!! Längtar så tills jag får baka första gången. Eller diska diskmaskin! :)


I går hade jag en toppenkväll. En bröllopscider, en god macka från Subway, ett ljus med kakglasyr-doft, fotboll på tv och trevligt sällskap. ♥ Jag är en av dom som gillar både fotbollsVM och bröllopet! :)


Annars hänger vi mest ute i solen. Alla barnen i huset lattjar med vår vattenslang och gör kanaler och grejar. Mysigt!


Sommarljus i mitt sovrum.


I dag var det regn för första gången på länge. Vårat bibliotek har varit stängt sedan 1 maj (abstiens!) I dag öppnade de i nya lokaler. Vi fick ju lov att kolla in. Det var jättefräscht! Barnavdelningen var så mysig! Bland annat fanns stora hål i väggen där man kunde klättra in och lägga sej. Sen hade de en stor terass där det fanns hängmatta och stora saccosäckar. Nästa vecka ska vi gå dit och låna nya böcker. Och vara där länge! :)

I dag är jag själv hemma. Småisarna är hemma, men båda ha somnat. Det är skönt att få en alldeles ensam kväll. Tonåringen är hos sin pappa. I morgon ska de på körkortskurs. Hon var måttligt road.. ;) Nästa vecka börjar hon sommarjobba på cafeet. Lyckost!

I morgon blir det bröllop! :) Min älskling Björn Skifs ska ju sjunga då. Fast med Agnes Carlsson.. Hur tänkte de då? Hur som helst kommer jag grina och vara rörd. Kärlek är så fint! Synd bara att jag är så usel på det. Och synd att jag kommer förbli usel på det. Bara tanken på att BO med någon igen ger mej rysningar. Vad är det för fel på mej? ;)

Nu ska jag lyssna på musik. :)
"Från och med du" is the shit! ♥

Kommentarer
Postat av: Linda

Så länge inte barnen mår dåligt att vara mer på fritte och dagis så är det ju bra. Huvudsaken är att dom har roligt där.



Roligt att köket blir mer och mer att ta form. Det verkar bli fint sen när det är helt klart.



Fotboll är inget för mig. Bröllopet...nja, jag vet inte. Jag har tröttnat på det, det har varit så mycket om det i media den senaste tiden.



Kram

Postat av: Grodmamman

Här får dottern vara på fritids en vecka till, men sedan blir det långledigt tack vare att vi delar upp sommarlovet på oss båda. Förstår din känsla, men det vore ju värre om de inte trivdes.

Känner igen den där önskan att få baka och köra en diskmaskin igen!:) Numera kan vi använda alla vitvaror i köket, kruxet är bara att vi ska lära oss hur de fungerar!:)

Kram

2010-06-19 @ 22:05:35
URL: http://grodmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback