Jobb, ögon och dagis

Oj, nu har jag börjat jobba igen, och det känns som om jag aldrig haft semester. Det är väl tragiskt att man kommer in i jobbet på _en_ gång, medans det tar några dagar att varva ner när man får semester?! Första natten gick överförväntan. Kan inte sticka under stol med att det var skönt att krypa ner i sängen vid 8-tiden när det ösregnade ute. ;)


I går var jag och L. till Falun och ögondoktorn. L. har börjat skela inåt med högra ögat. Det visade sej att lilla fröken var översynt och behöver glasögon. Lilla slarvan! Fast hon tar det hela med ro och har bestämt att hon ska ha guldglittriga glasögon med diamanter på. ;) Kommer osökt att tänka på Dame Edna.. *hihi* Det roligaste på hela undersökning (som överlag var väldigt rolig och spännande) var att få ha en lapp för ögat. L: är väldigt besviken över att hon inte behöver ha det jämt.

I dag har vi varit på dagis. I dag var vi ute. Barnen brydde sej inte om mej, så jag satt och läste "I form" (Något som kan behövas efter sommarens alla glassar..) Sen var dags att äta mat, första gången utan mamma eller pappa. L. åt lite, lite medans lillebroren slevade i sej för glatta livet. Precis som jag hade förväntat mej. L. tar längre tid att vänja sej vid nya saker, medans lilli är "hej och tjena" med allt och alla efter enhalv minut. När L. väl har vant sej går det som en dans. Fachinerande att se lik- och olikheter hos barnen.

Nu ska vi äta, fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: Helena, Victor & Josefine

Vilka coola goseungar och häftig blogg-mamma! ;) Kram till er!

2006-08-23 @ 15:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback