Adventstid

I dag är jag ledig. L. har varit på dagisgympan, och O. och jag var och fikade under tiden. Det vill alltid O. göra. Då ska han ha en "Stoj bulle med kjäm på". Det är så mysigt att göra något med bara O. någongång. I dag hade de julpyntat på fiket, bla. med en stor tomte. O. gick fram till tomten och sa att han önskade sej en lastbil i julklapp. *Sötis*

Sen hämtade vi L. vid dagisgympan. Så lekte barnen lite i en lekpark. Sen var det bara att gå hem och tvätta. Tänk att det ska vara GEGGIT när det snart är december?? Helt sjukt!

I går slog jag och M. in alla paketen till adeventskalendrarna. Det blev en hög! L, O och M (som ska ha en kalender, fastän hon är nybliven tonåring.. ;)) får ju 23 paket var ( På julafton får de annat på morgonen) och sambons dotter får 14 st (Hon är här varannan vecka), så det var några att slå in. Sen kollade jag över min presentkartong och inser att jag faktiskt hunnit långt med julklapparna, utan att anstränga mej. Jag har köpt på mej lite saker under flera månaders tid. Skönt!

På lördag jobbar jag delad tur. I pausen mitt på dagen ska nog sambon och jag åka till grannsta´n och handla några julklappar, alldeles själva. Det är lätträknade gånger vi gör någonting utan att ha barnen med oss. Sist var nog i juli. Men jag har inget behov att göra massa saker på tu man hand. Jag tycker att vi har mysigt på kvällarna när barnen har lagt sej, det räcker för oss. ;) Jag är nog mer en barnmänniska, än en sambomänniska.. *haha*

Jag längtar till första advent. Jag tycker nästan att det är mysigare än själva julen på någotvis.

I dag fyller min pappa år. Inte för att han läser här, men Grattis världens bästa pappa!! *kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback