Stenåldersmamman

Kom att tänka på en grej. I går på jobbet sa jag att jag nog skulle köpa M. en egen liten tv med dvd ,att ha på sitt rum. Hon fyller snart tretton. Då var det två stycken som sa att det ska jag absolut göra, för det är så skönt när de har en egen tv på sitt rum. Det enda som skilde våra barn åt var åldern. Deras barn är 3 och 4 år gamla, och har egen tv med dvd på sitt rum.

Jag kan för mitt liv inte komma på en enda anledning till varför så små barn ska ha egen tv. Har man behov av det redan då? Eller skaffar man ett behov kanske? När mina barn tittar på tv, så är det det de gör. Vill de leka, så stänger vi av tv:n. Dessutom får de inte se hur mycket som helst på tv, lite på morgon och kvällen, om de vill. Sen tror jag att det är svårt att leka när man har tv:n på i bakgrunden.

Kände mej i af som världens mossigaste morsa. *haaha*

Men alla får ju tycka som dom vill såklart! Men som Limp Bizkit sjöng en gång i tiden:

This time I'm 'a let it all come out
This time I'm 'a stand up and shout
I'm 'a do things my way
It's my way
My way, or the highway

*skojar bara*

Kommentarer
Postat av: Emma

Heja alla "mossiga morsor"! Jag håller med du i TV-frågan. Låter helt tokigt att låta en tre och en fyraåring ha tv på rummet. Ha en bra dag idag! Kram

Postat av: Thomassigrid

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2010-04-29 @ 14:08:52
URL: http://thomassigrid.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback