Godkväll



Herregud vad jag är glad att jag inte har ett 7-16-måndag-fredag-jobb. Jag jobbar _gärna_ både kväll och helger för att slippa att gå upp i _ottan_ vareviga dag. Jag kan inte förstå hur man orkar ha det så?! I väg och stressa med barnen varje dag. Jag _beundrar_ verkligen er som har det så och trivs med det. Denna vecka har jag tre tidiga mornar när jag ska i väg med barnen, och jag tyckter det är pestigt. Tänk då om jag skulle jobba fem tidiga dagar på raken?? *hjälp!*

Trots det så funkar det bra att gå upp så tidigt och lämna barnen på dagis. Men jag vill inte ha så jämt! L. var så trött i kväll att hon somnade i soffan framför Bompa. O. däremot höll ut genom att showa runt. Sen läste vi "Hjulboken" såklart, världens bästa bok. O. ska nämligen köra dumper när han blir stor. L. ska få sitta brevid i en liten, liten stol (hennes påhitt) och jag ska få sitta på flaket. :) O. gav mej förresten en fin komplimnag häromdagen, han sa att jag hade "_gulliga_ tuttar".  *haha*
 
L. är en riktigt finurlig böna. Hon _älskar_ verkligen faktaböcker av olika slag. Vi har en bok om djurspår som hon älskar. Sen alla böcker om kroppen förståss. En av hennes favoritlekar är skola. Då ska jag ge henne olika uppgifter hon ska göra, sen ska hon ha läxor såklart. Det kan tex. vara att skriva av bokstäver och ord, eller rita självporträtt osv. Det är roligt vad de tar efter sina storasystrar. O. och L. brukar gå omkring med ihopvikta papper och leka ett de har fått "veckobrev". :)

Fasiken , vad jag är trööööött. Har blivit tillfrågade på jobbet om jag vill gå en handledarutbildning. Men jag känner att jag inte kommer att orka/hinna. Själv utbildningen verkar kul, men man skulle tyvärr ha läxor o sånt. Jag är inte lika entusiastisk när det gäller läxor som L. är. Förstår inte när jag ska hinna med det? Antar att min chef kommer att bli sur när jag tackar nej, men jag vägrar ta mej vatten över huvudet. kan jag itne ge 100% på en grej, så struntar jag hellre i det. Antingen eller vet ni. :)

Förresten, "Bonde söker fru" var precis så pinsamt som jag misstänkte. Men jag kommer att fortsätta titta på det, iaf i smyg. ;) "Jag kan STEKA" *humor* ;)

Nattikram!





Kommentarer
Postat av: H

Åh jag gruvar mig redan när det blir vår tur att komma i väg på morgonen :( Vi har fullt sjå att hinna nu när vi lämnar V nån gång mellan 8.30-9...fast däremot lyckas jag _lätt_ hämta honom en timme tidigare *hihi*

Som vanligt - vilka härliga, mysiga barn du har! :)

Å så då "Bonde söker fru" *hihi*, tjejen som var redhead och SÅ kär i P-M redan har jag liiiite svårt för ;))

2006-10-12 @ 11:58:50
Postat av: Amlon

Jag vet, det är heljobbigt! *trött*

Den rödhåriga var galet fånig! Fast jag tyckte att många där var ganska fåniga.. *hihi* Men det ska bli roligt att följa fortsättningen.. ;)

Krama gosisarna

2006-10-12 @ 19:51:29
Postat av: Åsa

Jag fattar inte att hon som kunde STEKA kom vidare.. vad tänkte han på ;)?! Men jag älskar programmet lär jag ju erkänna..

2006-10-12 @ 20:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback