15 snabba om böcker

Hittade en rolig grej hos kåmpisen JoVi.

1. pocket/inbunden
* Jag gillar pocket bäst.
2. tjock/tunn
* Beror ju iofs på boken, men jag har inte all tid i världen så tunnare böcker passar mej bäst.
3. översatt/originalspråk
*Skulle aldrig orka läsa en bok på engelska, tror jag.
4. svenskt/utländskt
* Läser mest svenskt
5. Lindgren/Lagerlöf
* Lindgren är överlägsen alla svenska författare, tycker jag.
6. soffan/sängen
* Sängen är bäst, fast jag läser i soffan på jobbet också.. *haha*
7. kväll/dag
* Kväll såklart, dagtid läser jag mest barnböcker.
8. deckare/kärlek
* Deckare helst, men endel kärlek går också bra.
9. fakta/fiktion
*
Fiktion till mej. Däremot älskar jag faktaböcker till barnen. Fast jag älskar fina kokböcker!
10. lära/njuta
* Njuta är viktigast
11. framsida/baksida
*
Framsidan avgör om jag tittar åt boken, baksidan avgör om jag köper den.
12. låna/köpa
*Både och, egentligen. Fast jag köper väldigt gärna böcker!
13. läsa/lyssna
*Läsa, annars somnar jag.
14. manlig/kvinnlig
* Läser mer kvinnliga författare än manliga, tror jag
15. en åt gången/flera på gång
* En åt gången, det vore en omöjlighet för mej att hålla isär två böcker, vimsig som jag är. :)

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Jag tror jag håller med dig på alla punkterna! Lite lustigt :-)

Postat av: JoVi

Kul! :)

2007-04-12 @ 08:14:10
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback