Jag har gjort det

För ett tag sedan "skröt" jag om att jag inte varit på akuten med nåt av mina barn ( fast O. har förresten varit där, men med sin pappa) NU har jag varit det. L. ramlade på hakan hemma hos mormor och morfar och fick ett jack som var ca. 1,5 cm brett. Hur djupt det var vet jag ej, men det var iaf läskigt att se. Jag fick nästan svimmningskänslor, och då är jag ju härdad genom jobbet. Fast det är något helt annat när det sitter på sin egen älskade lilla 4åring. Usch!

L. var så duktig på akuten. Det var bara när doktorn sa att det behövdes sy som det brast för henne. Det gick hon inte med på! Så doktorn fick limma ihop jacket och tejpa ihop det ordentligt. Tejpen ska sitta på i 3-4 dagar. Perfekt, tyckte L för då hinner hon visa dagiskompisarna. ;)

När allt var klart fick jag lov att gråta ut en skvätt mot mormors axel. Vad rädd man blir när det handlar om sina barn! Man önskar att man hade kunnat byta med L. för att hon skulle ha sluppit! L. mår bra nu iaf, det är det viktigaste.

Nu ska jag gå och duscha, sen sova. I morgon jobbar jag. Jettekuligt! (NOT!)

Kommentarer
Postat av: Hemmamamman

Huga, inget kul för varken L eller mamma!

Hoppas att det läker ihop bra...!

Postat av: Pippi

Stackars, stackars liten L. som ändå var så himla modig! Fy, vad hemskt det är när barnen ramlar och slår sig sådär! Det spelar liksom ingen roll om man så skulle vara kirurg, tror jag - när det kommer till de egna barnen är det liksom kört i alla fall! *kram* till er båda!

2007-04-09 @ 17:17:24
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Emma

Vad säger man nu... grattis? Nej, det blir ju tokigt. Men kanske grattis till att ni klarat er från akuten så länge ändå :-) Modig L - som ju får vara litet hjälte också, inför de andra barnen. Inte fy skam ;-)

2007-04-09 @ 19:15:24
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: Emma

Du är utmanad. Kika in hos mig och kolla :-)

2007-04-09 @ 19:28:50
URL: http://emmalexa.blogg.se
Postat av: JoVi

Åh gumman, vilken otur! :(

Kram till både L och mamman!

2007-04-10 @ 10:53:22
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback