Dagen då sommaren försvann..

..det måste vara idag. Jesus vad kyligt det är ute! Jag har jeans på mej för första gången på hela sommaren (tror jag), fast jag har vikt upp dem och visar mina leeeckra spiror. Tonårigen och jag köpte nån lotion med LÄTT brun-utan-sol-effekt. När vi satt och fikade fick jag för mej att jag skulle pröva lite. Drog väl lite kräm på benet. Sen glömde jag bort det. När jag skulle lägga mej på kvällen kollade jag på benet... Lätt brun-utan-sol-effekt, MY ASS!! Jag hade fått en brun rand mitt på benet, snyggt! ;)) Så nu har jag fått försöka smörja runt om för att få ett jämnbrunt ben. :)

Hösten var det jag skulle skriva om, ja.. Hursomhelst så bad barnen om att få mera kläder på sej när de var ute! DÅ är det kallt! Och blåser gör det. Snart ska jag vara glasögonsmakråd. Jag ska titta lite till mej själv också. Och be dem rätta till mina glasögon. Jag ser helt krockskadad ut nu. Sen ska vi nog shoppa lite. Jag är sugen på en tröja jag har sett. Sen borde L. ha nya gummistövlar. Har sett världens sötaste prickiga stövlar.

Pratade med en kompis här om dagen. Då pratade hon om en rolig grej som jag helt hade glömt bort. Hon och jag (mfl) var ute och tittade på ett stort cykel-lopp. Det var massor av folk i omlopp. Jag hade min nytvättade jacka på mej. När vi hade varit ute ett tag upptäcker min kompis att det hänger ett par trosor på min rygg! Antagligen hade de varit med i samma tvätt som jackan och fastnat i kardborren på jackan. Där hade jag gått runt i godan ro med ett par trosor hängandes, porr-röda var de också!! (Tillägger att jag har haft ett par porr-röda trosor i min da´r, numera har jag inga!) ;) Vi höll på att dö av skratt iaf. :) Tänk att jag hade glömt det?! Tyder det på att min hjärna är full?

Näe, nu ska jag gå ut i kylan igen. Fast utan strumpor såklart. Jag går barfota i skorna så länge jag bara kan. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

*hahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa* Jag dööööööööööör! Att du var en sån Tros-Lisa!:)))
Här har det oxå varit skiiiitkallt idag och ösregn nästan hela tiden. Åtminstone när vi skulle gå hem från dagis ;)

2007-08-27 @ 19:23:30
Postat av: Kjellinskan

Ha, ha, haaaaaaa! Det är inte klokt! :) Tack för att du bjöd på den historien. :) Jag har också råkat ut för mycket i mina dagar, men det där tog priset! =)
Hoppas ni hittar glasögon till er båda. Skulle också vilja kika på nya bågar. Använder mest (bara) linser, trivs inte i glasögon själv... men tycker att det är jättesnyggt på andra. Tror ändå att "bara jag hittar de där rätta bågarna", men än har det inte funkat på 30 år...
Kram! Och du... jag ska kolla kläderna noga nu då jag plockar in tvätt.

Postat av: Emma

Ha ha ha haaaa! Det var ju bara bäst. Har också tyckt att det kännts som höst idag. Förut haglade och spöregnade det. Nu ser det litet bättre ut.

2007-08-27 @ 19:50:03
URL: http://korkek74.blogg.se
Postat av: Malin

HiHiHiHiHi jag skrattar så jag får ont i magen!!!!!
Å ja jag vet visst kändes det som höst idag.. HUUUUU
*gråter floder*
KjamKjam

2007-08-27 @ 22:00:04
URL: http://slosa.blogspot.com/
Postat av: Cissi

Oj, oj, oj... Jag vet varför du inte kommer ihåg.. Det är sådant man vill glömma, ialla fall jag. Och kommer jag ihåg något pinsamt jag gjort så kan jag rodna flera år efteråt... :o)
Strumpor är ett gissel... Väntar också med dem så länge som möjligt.
God natt!

2007-08-27 @ 22:08:12
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Ha ha ha, det var askul! Vilken tur att trosorna hade så diskret färg :-)

2007-08-28 @ 19:10:03
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Amlon

Kul att jag kunde roa er! ;)

2007-08-29 @ 20:00:50
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback