En favorit

I dag skulle Cornelis Vreeswijk fyllt 70 år. Grattis! Cornelis är en favorit som håller jämt. Ungefär som Winnerbäck. Min mamma tyckte jättemycket om Cornelis när jag var liten. Jag kommer i håg att jag tyckte att han hade så snälla ögon. Sen kommer jag i håg att jag var väldigt nyfiken vad han hade bakom gitarren på ett skivomslag där han satt näck med gitarren framför snorren.. *haha*

image312

Min första erotiska dröm, typ. HAHAHA I´m dying here! ;))

Cornelis gjort hur mycket bra låtar som helst! Min favorit är nog "Blues till Fatumeh". Favoritraden är
 
"Bland dansande elefanter är du en bagatell
Betänk det. Och så torka väck flinet!"

:) Bra med lite perpektiv på tillvaron. Nu måste jag rusa! 

Ha en bra dag! Kram

Kommentarer
Postat av: Kjellinskan

Gillar också Cornelis och hans finurliga texter. :) Har faktiskt en Cornelis samlings-CD mitt bland alla kentskivor.

Postat av: Malin.d

Fnissar glatt åt den erotiska drömmen :D
Å jag måste säga att du verkar ha en alldeles utomordentlig klädsmak ;)
Hoppas allt e bra trots elaka svinskoppor å annat gräsligt!!
*kram*

2007-08-08 @ 19:43:40
URL: http://slosa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback