Torsdag

Näst sista natten avklarad. Yeay! Har just duschat och ätit lite frukost. Småisarna är på dagis idag. Första dagen sen 12 juni eller nåt. De var så glada att få gå till dagis. Ska hämta dem efter mellanmålet idag. Det känns inte så bra att sitta här och softa och de är på dagis. Jag bryr mej inte hur andra föräldrar gör, men för mej känns det helt weird att ha dem på dagis när jag är själv är hemma. Fast nu har jag ju visserligen sovit i dag, och borde egentligen sova nu med så jag får väl stå ut. :)

I natt var jag så galet trött. Jag gick ju upp kl. 8 i går, så framemot 1 i natt kändes som om någon slog mej med en klubba i huvudet. Kroppen blev tung och allt sög. Till på köpet fick en boende frispel. Jag var nära att få detsamma. Skönt att det är sista natten i natt! Det finns grejer jag kommer att sakna med nattarbete, men det här kommer jag INTE sakna:

* Att sova urkasst på dagarna
* Ha en mage som är i uppror
* Att åka i väg och  jobba precis när småisarna har somnat och man har chansen att få slappa lite framför tv:n..
* Att städa efter andra (Natt-personalen städar våra gemensamma utrymmen..)
* Att åka/gå ut på larm klockan 04.00.
* Att träffa de boende enbart när de sover, eller får frispel, eller något annat har hänt
* Att jobba 10,37 timmar! Dvs: heltid! Längtar efter min 75:a! (Alltså min tjänst, inget annat! ;))
* Att bara jobba med en person. (Nog för att jag gillar min natt-kollega, men jag saknar ändå mångfalden på dagen)
* Att inte få sova på nätterna!
* Att vara trött nästan jämt och att fokuserar så mycket på sömn hela tiden. (Har jag sovit tillräckligt nu, kommer jag klara att vara vaken i natt, hur länge ska jag sova i dag för att kunna somna i kväll när jag inte jobbar osv osv)


Men jag kommer att sakna

* Lugn och ro´n som infinner sej på natten
* Att få ta det lugnt och sitta och läsa på arbetstid.. :) Och ful-surfa lite..
*  Samtalen med min kollega
* Allt ansvar som man har på dagarna, som jag sluppit nu. På natten är det ju ett annat sorts ansvar
* Lönen och OB:et ;)

Näe, nu är det äntligen dags att gå och hämta småisarna. Hurra! :) Have a nice day!

Kommentarer
Postat av: Kjellinskan

Hello! Det låter som att du tycker att det är rätt skönt att avsluta ditt heltidsnattpass - och jag förstår dig!!! Låter jobbigt.

Postat av: Emma

Låter ändå som att du kommer att njuta mest av att sluta med nätterna :-)

2007-08-10 @ 10:14:18
URL: http://korkek74.blogg.se
Postat av: Juliuslena

Very good, I was so suprised when I came upon this site. I would love to find a chat for installers to help and give opinions and compare prices in differant areas Thank you and keep up the good work

2008-12-22 @ 11:18:11
URL: http://juliuslena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback