Värsta färgen

Ännu ett intressant inlääg kommer här: På jobbet har ajg alltid blåa arbetskläder. I går skulle jag tvätta mina kläder, så jag blev tvungen att ta en beige tröja från vikarieskåpet. Beige, värsta fägen EVER!! Jag tycker om beige på inredning för det mesta, men på kläder.. Uäck! Hela gårdagskvällen gick jag på jobbet och kände mej obekväm i min beiga tröja. Blek och tjock och hemsk! Dagens i-lands-problem...

Men tänk vad färger påverkar en! I går tittade jag på ett par varmgröna gardiner till vardagsrummet och jag blev alldeles lugn i kroppen. Sen i bland när jag ser nåt inredningereportage där allting är vit känns det som om jag skulle frysa om jag kom in i det rummet, ungefär som om det vore AC på där.. ;)

Vilken är din VÄRSTA / BÄSTA färg?

Kommentarer
Postat av: Chrissie

Jag förstår dig precis i ditt I-landsproblem!! Ibland känner man ju bara sig så fel i vissa kläder och färger. Beige gillar jag om jag har någon annan färg som komplement. Blått är min favoritfärg och det värsta jag kan ha på mig är ljusgult eller rosa.
Trevlig söndag. Kram Chrissie

Postat av: JoVi

Det beror på om det är kläder eller inredning! Svart, blått, vitt, vinröd, plommonlila på kläder. Värsta är helt klart begie, grisrosa och tomatrött! Liket lever lixom :/ Rekommenderar att göra färganalys! Det är både sjukt kul och så får man en bekräftelse på att/om man klär sig i rätt färger *haha*
När det gäller inredning så är jag helt inne på vitt-och-svart-med-nån-kul-accentfärg! Brunt och naturvitt (har lite svårt att definiera vilken färg jag menar, kallar det naturvitt iaf)gillar jag oxå. Värsta färgen skulle nog vara gult, orange och grönt. Fast det beror ju oxå på. Jag skulle inte välja det som väggfärg, då vill jag ha något mer neutralt. Däremot skulle jag nog kunna använda det som accentfärg. Och ja, när jag tänker efter så har jag lite gröna ljuslyktor och skålar i vardagsrummet *hihi* Orangea väggar blir det aldrig mer för oss tror jag, när vi flyttade in i vårt gamla hus var det orange/terracotta i hall, kök och vardagsrum *gaaah*.
För att svara kort på din fråga så säger jag: Bästa färgen är svart och sämsta färgen är gult.
;)

2007-08-26 @ 11:46:12
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Åsa

På kläder är jag inne på ditt spår.. jag kan inte ha beige! Jag försvinner i det, sen passar jag inte i brunt men det tycker jag å andra sidan är fint så det är lite trist. Gult är inte min färg heller å inte lila.. (heja färjestad lixom.. ;) )De färger som känns som JAG är knallig röd, div olika gröna å div olika blåa, men såklart så hamnar man vid svart å vitt oxå..! Men jag säger så här:bort med pastell å fram med knalliga färger! PUNKT!

2007-08-26 @ 15:00:45
Postat av: Kjellinskan

Å, jag känner igen mig så väl. Har någon tröja jag också med fel färg för mig (men fin färg på andra) och när jag har den känner jag mig bara fel och ful. Beige är inte min färg heller, då försvinner jag helt ihop med det beiga. Beige tröja, beige hår och beige hud... du hör väl... ? :)
Nej, tacka vet jag knalliga färger som gult och turkost och alltid, alltid svart och vitt på kläder. I höst kommer mycket "lejongult/senapsgult" och det är inte heller min färg.
DIN sida är i alla fall jättefin i färgerna tycker jag. :)
Kram!

2007-08-26 @ 16:55:12
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Amlon

Vad kul att läsa era svar! :)

2007-08-26 @ 22:25:03
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Jag har en beige jacka eftersom det är neutralt och passar till det mesta. Men det är det enda beiga plagg jag har tror jag. Tycker att det är en intetsägande färg som jag ser trist ut i.
Min värsta färg när det gäller både kläder och heminredning är orange. Mina bästa färger är rosa, blått med vitt och brunt som bas.

2007-08-27 @ 11:07:05
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jag passar bra i vitt, svart, blå,
Mindre bra i creme, beige, gulgrön, orange, cerise,

2007-09-01 @ 08:28:20
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Henrikoda

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2010-02-09 @ 08:34:00
URL: http://henrikoda.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback