Lucia

image444image446image447

Ursöta stäplar kommer härifrån: http://www.dreamcottage.nu/minbutik/home.html

Hoppas alla har haft en fin Lucia. Det har jag haft. Jag har sett det sötaste luciatåget! Så söta och duktiga att sjunga. Jag fick lov att grina en skvätt, såklart. Ljuvliga ungar! L. var tomteflicka och O. var hemma och hostade. Men han sjöng alla sånger för mej här hemma. :)

På dagen lussade dagisbarnen för några på ett kontor. De trodde iaf att det skulle göra det, men det visade sej vara en hel fest-sal full med folk, och barnen fick stå och lussa uppe på en scen. Fröknarna blev lite svettiga av allt folk, men barnen tog allt med ro och klämde i ordentligt. Kontors-folket sa att de inte sett ett bättre lucia-tåg någonsin. ;) "Mamma, de APPLÅDERADE åt oss" var L:s kommentar om det hela.

I går var vi ute med jobbet och åt julbord. Vi hade jättekul, och maten var suveränt god. Jag blev extremt förtjust i husfrusill. Mums! Sen åt jag skumtomtar så jag klarar mej fram till julafton iaf. ;)

Nu ska jag lägga mej. Tidig morgon för mej, barnen ska vara hemma, lyckostarna! Hoppas alla får en fin fredag!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, vad mysigt det lät! :) Mina bonusungar är för stora nu, tidigare var det supermysigt att var med på lågstadiet och titta. Nu fattar man knappt att det ens är lucia. Vi fick i alla fall julbord på jobbet i går, alltid något. =)
Kram och ha en kanonskön helg!

Postat av: JoVi

Låter som en riktigt bra dag! Synd med O bara, men tur att han kunde showa hemma iaf :) Här började storebror hosta igår, typiskt! Vi som skulle till tomten i morrn :/ Men, men, vi får hitta på nånting annat mysigt.

Kram o trevlig helg! :)

2007-12-14 @ 13:24:13
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Vad kul och mysigt! Mina barn lussade också på dagis igår, men jag såg inget. Alla stora pappor hade ställt sig längst fram för att filma och ta kort och jag som är en halv meter kortare fick inte ens en skymt. Då var det svårt att hålla tillbaks tårarna... men dom sjöng i alla fall väldigt fint.
Söta stämplar! Ha det så gott i helg!

2007-12-14 @ 17:37:06
URL: http://nergardsemma.blogg.se
Postat av: Amlon

Camilla: Tack detsamma!

JoVi: Hoppas ni hittade på något annat skoj. Synd att ni missade tomten. Tackdetsamma! :)

Emma: Näe, fy vad trist. Förstår att du blev besviken!

2007-12-15 @ 22:09:02
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback