Di leva

 Åh, vad jag tycker den här texten är bra! Hur många stämmer inte det här in på egentligen?


INGEN KAN KÖPA LIVET

Du sitter ensam
surfar efter skatter du vill ha
Du går & shoppar
söker efter något du kan va´
Din tunga suktar efter himlarna
Din näsa följer alla vindarna

Det mesta kan man köpa
men ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet

Du vandrar hemåt
i rätt kostym av märket antivåld
Din klocka tickar
du läser om att månen blivit såld
Vad kostar åsikten i fönstret där
Vem äger luften som vi andas här
Det mesta kan man köpa
men ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet
Ingen kan köpa livet

Se mig Hör mig
Känn mig Rör mig

Di Leva for president!


Kommentarer
Postat av: Cinapina

Hmmm Just honom har jag svårt för om man nu ska va ärlig o det ska man ju..
Men visst är texten rätt målande.. Det braiga är att man här kan LÄSA den o slippa höra..
Ojjjj nu bidde nog Amlon putt på mig..*fniss*
Men alla kan ju inte tycka lika om allt.
Ha en jätte fin dag
Cinapina

Postat av: Thea

Fin text, man kan köpa mkt men inte livet!
Thea

2007-02-08 @ 09:46:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Emma

Så bra text. Jag kan inte låta bli att tänka hur sorgligt det är att den stämmer så väl in på samhället, och jag tror att att många är ganska vilsna idag. Ha en bra dag!

2007-02-08 @ 10:56:50
URL: http://emmalexa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback