Spännande kort

Kul spel
Det här "spelet" tycker jag verkar spännande. Så
här skriver barndesign om det. Skulle vara jättekul att ta fram när man sitter några föräldrar ihop. Även att ha innan man får barn, för att se om man ändrar sej när man får barn. Jag har då ändrat mej på flera punkter sen jag fick barn, fast min grundsyn har alltid varit den samma. Sen ändrar man ju sej ju fler barn man får. Jag är inte riktigt samma förälder till O. som jag var när M. var i samma ålder. Både på gott och ont känns det som. :)

Här är några frågor vi kan fundera på:

- Du får indikationer om att ditt barn blir mobbat, vad gör du?
- Du märker att ditt barn börjar leka våldsamma lekar, vad gör du?
- Får ditt barn smaka på alkohol i hemmet?
- Du tycker inte om ditt barns val av pojk/flickvän, vad gör du?
- Hur många timmar per dag ska barnen max vara på dagis?

Det är inte lätt att vara förälder egentligen. Gör man rätt?
Men hur som helst så är det världens största äventyr att vara förälder! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det blev en så låååång kommentar :-) att jag kopierade frågorna och gjorde ett inlägg av dem, tillsammans med mina svar, istället.

Postat av: Helena

Vi har något liknande fast det heter "konversationskort" (tror jag) och det blev grymt intressanta, roliga och dumma diskussioner när vi "spelade" det!

Skulle vara kul att testa detta spel oxå, ojojoj :))

2007-02-17 @ 17:29:50
Postat av: Amlon

Emma. Vad spännande! Det måste jag kolla!

Helena: Tänkte just på dej och mej vs. några andra. Det skulle vara jätteroligt! *hoho*

2007-02-17 @ 23:03:26
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: anna wintour

*
Gissa vem av prinsessornas bekanta är strippa så att hela kungafamiljen skäms. Strippan gör reklam för sig som kunglig släkting dessutom?
*
*
*

2007-02-18 @ 00:45:32
URL: http://annawintour.blogg.se
Postat av: Nina

Det här verkade ju superkul ju :-) tror att det var någon psykolog i någon tidning som tipsade par att spela detta spel _innan_ de skaffade barn. Undrar varför?! ;)

2007-02-20 @ 21:06:49
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Arndaniela

Nice site keep it up

2009-05-25 @ 13:27:54
URL: http://arndaniela.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback