Penicillin

I dag var vi till vårdcentralen med L. igen. Hennes svinkoppor har fortsatt att spida sej, och salvan har inte hjälpt något. KAN ju ha att göra med att doktorn sa till mej att vi skulle tvätta med vatten innan vi smorde, medans doktorn idag sa att det naturligtvis skulle ha tvättas med asolsprit. Det hade man ju kunnat räkna ut, men man litar väl på doktorer..  Hursomhelst fick L. penicillin. 3 ggr om dagen. Tänk om hon hade fått det på en gång, tänk vad mycket lidande det hade bespart min lilla skrutta. Nu hoppas jag att det läker snabbt som ögat!

Föresten, när vi hämtade ut medicinen var apotekaren helt imponerad över att L. aldrig hade fått någon medicin utskriven till sig tidigare. Tydligen var det väldigt ovanligt att en 4,5 åring inte hade ätit penicillin. Då måste jag ha haft turen att få friska barn *pepparpeppar*, för min tonåring åt sin första penicillinkur som 13-åring. ;)


Kommentarer
Postat av: Abdullahmagnhild

Very nice site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback