Mys-eftermiddag

I går hade jag och tonåringen en mysig eftermiddag på stan. Vi provade hur mycket kläder som helst! M. var fin i ALLT; själv var jag bara tjock, pluffsig och rosa. Provrum ger mej bara ångest. Allra helst när badsäsongen stundar. My god! Jag provade återigen ett par Mary Jane-crocs. Kanske jag ska unna mej ett par?

M. köpte en grön, kort jeanskjol. Jättefin! Själv hittade jag en cericerosa-mönstrad tunika som jag tyckte om. Färgen var ju inte direkt min, men M. tycker ABSOLUT att jag måste ha lite mer färg på kläderna. ;) Fast jag köpte den inte, för naturligtvis fanns det ingen M kvar. L var FAKTISKT för stort. Då blev jag lite glad ändå. :) Sen köpte vi hårfärg och lite annat tjafs. Tex. frön som jag och småisarna har sått idag. Vi satt i solen och fikade också. Jag är så lycklig över att det äntligen är fint väder!!

Jag tycker jag har sådan tur som har barn i så olika åldrar. Det är verkligen jättemysigt att kunna variera mamma-rollen litegrann. :) Hänga på stan med en tonåring, eller läsa "Alfons och odjuret" för småttingarna är precis lika härlig, fast på olika vis. :) Sen har jag ju turen att ha en blivande åttaåring i mitt liv också. Det är också jättemysigt! (Sambons dotter)

Näe, nu ska vi ta med oss muffins och saft och gå ner till sjön och fika. Mysigt!

image218

Kommentarer
Postat av: Emma

Det låter verkligen som en ypperlig kombination av barn :-) Skönt också att kunna variera sig litet.

Postat av: Nergårds-Emma

Ett par Mary Jane-crocs skulle jag också vilja ha. Dom är ju så sköna och så är dom ju lite nättare än den vanliga modellen.

2007-06-07 @ 13:13:47
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Amlon

Emma: Ja, det är skönt att få vara lite olika sorts mamma. :)
Nergårds-Emma: Precis! Sen är de ju lite annorlunda också.

2007-06-07 @ 22:19:14
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback