Jobb

Har varit ledig i dag. Sköönt! L., O. och jag har varit ute och ätit lunch. Mysigt. Sen har vi slappat i solen och haft det skönt. L. har varit på dagis-gympa-avslutning och fått en medalj som hon var så stolt över. :)

På em. ringde de från jobbet och undrade om jag kunde sitta vak. Men det kunde jag inte, för sambon skulle i väg med sin dotter så jag hade ingen som kunde se efter småisarna. Det är jättemycket på jobbet igen. Ser inte framemot helgen då jag jobbar. Många frågar om jag inte hellre skulle vilja ha ett jobb där jag slapp helger och kvällar, men det vill jag inte ha. Jag tycker det är mycket värt att få vara ledig i veckorna! Skönt att vara ledig när inte alla andra är lediga! Tex. om man vill gå på badhuset kan man välja att gå en förmiddag, inte på helgen när alla andra går. :) Sen det allra bästa är ju att barnen inte behöver vara på dagis mer än högst tre dagar i veckan. Det är det absolut bästa!! Sen kan det väl vara tråkigt att jobba helg, men hellre det än fem raka dagar på dagis. :) Och det mesta jag jobbar på raken är fyra dagar (varav en är kväll av dom) och det händer en gång på fem veckor. Det passar mej. :) Fast helst vill jag inte jobba alls då. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback