Kärlek

I mitt jobb träffar jag mycket äldre människor. Det är fachinerande att se hur kära och lyckliga de kan vara efter många år äktenskap. De har liksom gått igenom allting tillsammans och aldrig gett upp. Det har bara varit att bita ihop och gå vidare. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser hur de håller varandras händer, hur de har små internskämt och hur de är halva om den andra inte är där. Sen sättet de tittar på varandra med så mycket ömhet och kärlek. Jag är alldeles säker på att de har haft stunder i sitt äktenskap som har varit jobbiga, men de har hållit ihop ändå.

Sen har jag även träffat kvinnor som är bittra och önskar att de hade haft mod att lämna sin make(kan inte påminna mej att jag träffat en man som varit bitter över äktenskapet). De har inte varit lyckliga, och nu är det försent. Det är så oerhört tragiskt.

Men de allra flesta är så där ljuvligt lyckliga. T.om en oromantisk människa som jag tror på kärleken då. :)


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åh, vad jättefint inlägg. Jag tycker du har en fin sida också, jättefin! =) Iallafall, mina svärföräldrar är sådana där. ibland blir jag irriterad, när inte bara en av dem någonsin kan komma, för att den andra är sjuk eller så, men oftast tycker jag att det är helt fantastiskt.

Postat av: JoVi

Kärlek till er från lillasyster och storebror, ni är ju för goa! :)

Kramkramkram!

2007-03-02 @ 23:51:26
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Thea

Tänkvärt!

2007-03-04 @ 22:12:32
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback