Dagis

Hämtade barnen på dagis idag. De satt och åt mellanmål när jag kom. Naturligtivs blir L. så ivrig när jag kommer. Tydligen hade hon tidigare bett om mera mjölk, men när jag kom blev hon plötsligt proppmätt. Då blev en fröken sur och skulle tvinga L. att dricka upp mjölken. L. blev ledsen och drack lite av mjölken. DÄR tycker jag att fröken kunde ha gett sej. L. hade ju faktiskt druckit av mjölken, även om hon inte druckit upp allt.

Men fröken fortsätter tjata och när L. inte vill säger hon "Jaha, L, då kommer du aldrig få mera mjölk när du ber om det, för du dricker ju inte upp det" Jag stod där och gapade. Säger man så när man är ett proffs på barn?

Var det HELA världen att L. skulle dricka upp den där 3/4 dl mjölk som det handlade om? Förstog inte fröken att L. blev ivrig när jag kom? Hon drack ju faktiskt när fröken bad henne, även om hon inte drack upp allt.. Det kändes som om det blev prestige för fröken.
Det kanske är jag som överreagera, men när det handlar om mina barn blir jag en björnmamma. :)

Kommentarer
Postat av: Pippi

Nämen, vad klumpigt! Uppfattar det precis som du - att det blev en prestigesak av det hela och förrsten så behövs björnmammor! Sådeså ;)

Postat av: Emma

Det har du helt rätt i att bli! Det värsta jag vet är när vuxna går in i "maktkamp" med barn och skall hämnas på barnet när de tycker att de inte vinner. Det blir ju precis som att hon abdikerar från sin vuxenroll och gör det till att det är barnets fel. Så jäkla idiotiskt. Kul om din L hade sagt till fröken nästa gång hon får mjölk: Men jag skulle ju aldrig mer få mjölk...
Men det funkar ju inte så med barn. En vuxen däremot hade ju kunnat säga ifrån.

2007-05-22 @ 22:46:38
URL: http://korkek74.blogg.se
Postat av: JoVi

Åh fy! Vilken k*****g! Om hon gör så där när DU är med, vad gör hon då när du INTE är med? Hon verkar ju inte vara riktigt riktig...Jag tycker INTE att du överreagerar, jag tycker du skulle reagera ännu mer!
Om jag var du så skulle jag ta upp det med omvänd psykologi, och fråga om det ofta är problem med att L ber om mer mjölk/mat och sen inte dricker/äter upp. Och sen har jag massa följdfrågor beroende på hur fröken svarar men dom ska jag kanske inte dra här *hihi* Jag skulle iaf avsluta med att säga att för ditt barn känns det som en KRÄNKANDE situation och att det vore bra om ni kom fram till en lösning som båda mår bra av. Har hon då något vett så lär hon ju servera mjölk upp till bredden varje dag eftersom hon FÖRHOPPNINGSVIS får upp likabehandlingslagen m.m. i huvudet. Och skulle du vara riktigt fräck så skulle du fråga en ANNAN fröken allt det här, så får hon prata med dumstruten och du slipper ;)
GAaaaaaaaaaaaaaaaahh vad jag känner att jag blir irriterad på sånt här! Och oj, vad jag känner att jag skulle bli tjurig och envis *grr*

2007-05-23 @ 08:14:19
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Amlon

Tack för kloka kommentarer. Jag önskar att jag inte tappat talförmågan.. Men ska nog fråga lite på utv.samtalet ungefär som JoVi skriver. :) Fröken har varit extra sur mot mej efter den här händelsen!

2007-05-26 @ 14:06:29
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback