God förmiddag

I dag är jag ledig. Hurra! Synd bara att det är femton miljoner saker som behövs göras, som vanligt. Jag har plockat i hallen och grejat, nu tänker jag inte göra något mer. Tror jag. I övrigt känner jag mej lite förvirrad, jag vet varken ut eller in. Vilka människor det finns egentligen. Tur att man har sin lilla bubbla här på berget. :)

I dag har jag en riktig Winnerbäck-dag. Jag har lyssnat på honom hela förmiddagen. Det känns som om han TALAR till mej idag (eller sjunger.. :)). Som här tex:

"Jag skulle gärna hjälpa dig upp och kunna lysa upp den väg du springer
om jag kunde vagga dig varm och lugn
jag har nog samma röst och bor i samma land
med samma klockor som ringer
du går inte ensam genom dunkla rum"
  Ur Dunkla Rum

Åh, Lars! :)

I dag ska jag och småisarna ner på stan och de ska få köpa en present åt deras pappa som fyller år i morgon. Av mej får han ingenting. ;) Men jag ska bjuda ut honom nångång när vi får tid. Kanske det blir när O. fyllt 18 år? ;) Vi jobbar omlott i morgon så vi kommer inte ens träffas förens 21.30. Thats life.

I morgon kommer brandkåren till dagis. Och eftersom vi är lediga får jag följa med till dagis och titta på brandmännenbilen. Det ska bli spännande. Barnen, allra mest O., längtar. :)

När vi var på Ikea köpte jag en sån här lådhurts till L.
image191Numera är lådorna borta och in har det flyttat en massa möbler och Polly Pocket-dockor. Varför ska man leka i ett vanligt dockskåp när man kan fixa i ett eget, mycket bättre? :) Så numera står det vanliga dockskåpet helt öde. Som tur är använder O. det som garage emellanåt. :)

Näe, nu ska jag rycka upp mej.

"Mellan veta och vilja går vilsen och väntar på sans
Att se allting klart"


L.W "Inte för kärleks skull"

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ska du gå 24 november när han kommer till Borlänge då? Vore inte det en kul reunion ;)

2007-05-07 @ 11:42:10
Postat av: Hemmamamman

Jag känner igen det där med uppvaktning av maken. Min käre make fyllde år för inte så längesedan, och vad fick han av mig. Ehhh, ingenting.
Visserligen hade vi varit sjuka veckan fram till hans födelsedag, men jag hade ändå dåligt samvete.

Så det var lite skönt att läsa om din mans födelsedag... ;O)

Förresten, jag får ta och lyssna på Winnerbäck någon gång! Tror knappt jag har hört en hel låt av honom ngn gång. Men blir sugen nu efter ditt inlägg.

Postat av: Amlon

Åsa: Skojja papegoja! ;) Men jag vet inte om jag orkar med sånna där känslor igen som vi fick efter Mûnchenbryggeriet. ;) *hihi*

Hemmamamman: Jag har köpt två paket kaffe åt honom nu(Jag dricker inte kaffe själv) Verkligen generöst! ;))
JAA, du måste lyssna på Winnerbäck. Han är underbar!!

2007-05-07 @ 19:54:24
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Malin A

Winnerbäck är fantastiskt bra. Hans konserter gör mig svimfärdig av lycka. Grey's Anatomy också förresten =)

2007-05-08 @ 21:29:34
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se
Postat av: Amandushege

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2010-06-29 @ 11:09:08
URL: http://amandushege.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback