Jobb-ångest

Jag vill inte jobba i morgon. Sitter här med små-ångest. Min olust känsla har de höga cheferna ordnat, tack så j*vla mycket!!

De har helt enkelt tagit bort en tjänst hos oss. Utan att fråga vad vi tycker! DE tycker att vi har så lugnt. Visst, just nu är det ganska lugnt, men det kan ju vända på 10 minuter när man jobbar med äldre och sjuka människor. Nu när de har tagit bort tjänsten är det inte lugnt! Vi blir tröttare av att alltid vara en man kort och omvårdnaden kommer i det långa loppet bli sämre.

Sen känner ingen av oss någon speciell arbetsglädje heller när de höga gubbarna  bara kör över oss.. BLÄÄÄÄ! Tack än en gång!! Jag får megapanik över att jag just fått fast tjänst på jobbet (börjar 1/6 på min tjänst). Känns inte speciellt roligt längre..

Så tänk på STACKARS, DUMMA lilla mej i morgon. pliis! ;)

Kommentarer
Postat av: Pippi

Är det inte ganska typiskt att det är så det går till? Att de höga cheferna utan verklighetsaknytning tar beslut utan att ha talat med personalen? Vilket oskick! Skulle vilja säga något mycket fulare, men det är nog bäst att jag låter bli ;) Ha en så bra dag du bara kan i morgon i alla fall !

Postat av: Kix

Det där låter ju inte så värst trevligt. Arbetsglädje är ju enormt viktigt!

2007-05-13 @ 23:23:23
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Jag tänker på dig ;-) Hoppas att det går bra. Kram!

2007-05-14 @ 13:17:42
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: JoVi

Bajsgubbar! (skrev det första jag tänkte..)

Det "lustiga" är ju att om det är mindre att göra för er, så _borde_ det ju vara mindre att göra för dom - alltså, (minst) en tjänst bort hos de höga gubbarna oxå!

Protestera!

Hoppas det gick bra ändå idag, kram

2007-05-14 @ 20:12:04
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Emma

Sådär gjorde de när jag jobbade i hemtjänsten - strukturerade om tjänsterna en gång i kvarten för att de tyckte att "Nu har ni ju inte så mycket"...problemet är att de tänker så kortsiktigt. Det finns något som heter psykisk stress och det finns något som heter att bygga in förväntningar på förändring i själva strukturen. Jag menar, precis som du säger, det är ju en självklarthet att att det sker förändringar hela tiden när man jobbar med äldre - helt ohållbart att tro att man skall förändra i personalstyrkan varje gång det händer. Det skapar bara stress hos personalen och stress skapar en massa onödiga extra problem. Knas, knas, knas!

2007-05-15 @ 09:35:04
URL: http://korkkek74.blogg.se
Postat av: Amlon

Tack för allt stöd! :) Det suger fortfarande på jobbet, jag tyckerdet är jättejobbigt just nu. Jag kan inte fatta hur de "höga" gubbarna tänker, OM de tänker öht??

MEN i morgon är jag ledig, tack o lov! :)

Kram till ALLA!

2007-05-15 @ 20:35:28
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback