Ööörli mååårning

I dag ska jag jobba, därav min tidiga blogg. :/ Sista helgen med min bästa kollega. Vi går alltid samma turer (kvällar och helger) med en och samma person. Nästa vecka går jag på min egen rad, så dår är det slutjobbat med M. *snyft* I ställer får jag jobba med en annan M. som jag VET att det kommer att bli kollisionskurs med på en gång. Hon vill GÄRNA bossa, och jag hatar när folk bossar! Börjar ångra att jag just tog den raden. Hade två tjänster att välja mellan, tror att jag valde fel.. Jaja, jobba ska jag iaf göra hela helgen..

I går var det en hektsik dag. Innan klockan var 10.30 hade vi gått fram och tillbaka till lasarettet (ca. 6 km), varit hos ögondoktorn, och städat här hemma. *puhu* Det gick bra hos ögondoktorn. L. syn hade blivit lika på båda ögonen, alltså hade det skelande ögat friskat på sej lite. Skönt! O. var ju med och naturligtvis så stal han showen, charmören! Tur att L. inte bryr sej och gärna låter O. hålla på. Men ändå. Jag kommer få gå igenom 1000-tals svärdöttrar om han charmar vidare i den här takten.. ;)

Sen gick vi på marknad. Jag gillar inte marknader. I´m only in it for the kids! Småisarna åkte tre karuseller var (150 kr), drog i varsitt snöre (50 kr), fick varsin godisrem (45 kr, jag fick en jag också.. *hihi*). Sen köpte jag sex tvålar (100 kr). Sen gick vi på stan för att barnen skulle få välja varsin sak för de var så duktiga hos doktorn. :) L. valde i vanlig ordning en Polly Pocket-docka, medans O. valde allt i hela affären.. Tillslut (efter GANSKA lång tid) valde han en liten fyrhjuling. Eller som han säger: "Den däja bilen, som inte haj nåja döjjaj eller fönstej. Och ingen jatt" ;)

Sen gick vi hem och softade. Jag stekte köttfärsbiffar för glada livet. Sen var jag alldeles trött.. Precis som nu. Cirkeln är sluten.

Kommentarer
Postat av: Emma

Sicken dag :-) Härligt låter det och intensivt. Hoppas din godisrem var god ;-)
Knepigt med folk som vill bossa. Jag känner några sådana. Själv blir jag jättebarnslig när någon vill bossa över mig. Blir anti allt de säger - även om det är bra saker. Bara för att det sägs på ett bossigt sätt.
Ha en bra dag!

Postat av: JoVi

Vad bra att det gick så bra för L! Skönt! :)
Aj lav vår marknad, men annars så är det mest jobbigt att gå på såna ;)
O är en riktig charmfarbror!

2007-05-26 @ 20:23:50
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Amlon

Emma: Jag blir också alldeles trotsig när någon bossar över mej. ;)
JoVi: Kan tänka mej att eran markand är mysigare än våran! ;)

2007-05-30 @ 11:54:38
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback