Ungdomsböcker

Har blivit utmanad av JoVi. Hon tyckte jag skulle lista några bra ungdomsböcker. (Jag har tyvärr inte min tonåring hemma nu, men jag tror jag har pejl på hennes favoritböcker)

Här kommer några av M.s favoritböcker

* Vargbröder-serien
* I taket lyser stjärnorna - Johanna Thydell
* Linas kvällsbok 1 & 2 - Emma Hamberg
* Harry Potter-serien - J.K Rowling
* Sandor/slash/Ida - Sara Kardefors
* Narnia-serien - C.S Lewis

Finns säkert 100 till, men det är vad jag kommer på nu. M. läser otroligt mycket periodvis. Narnia, Harry och Vargbröder är väl inga direkta ungdomsböcker (Tror M. var 7 när vi lästa första H.P-boken tex.), utan de är väl bra oavsett ålder.


Kommentarer
Postat av: cleo

Vargbröder böckerna 1 +2 har jag haft högläsning för sonen, vi har precis börjat på trean. Harry Potter har han lyssnat på bok-dvd. Och Narnia har vi haft som högläsning. Han är 9 och älskar dessa böcker, samt Eragon och Hicke Hiskelig Halvulk den tredje. :-) Drakar äger. ;-)

Postat av: JoVi

Åh vad kul! Tack snälla :)

Flera av böckerna ska jag ta mig tid att läsa, måste ju försöka hänga med i ungdomsvärlden *haha*

Jättejätteskoj!

2007-05-04 @ 14:02:32
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback