2 frågor denna tidiga morgon

1. Hur många vuxenpoäng får man om man går upp på en gång väckarklockan ringer, alltså inte snoozar, för att man tycker det är skönt med lite lugn och ro på morgonen?? För mej låter det väldigt vuxet! Men så är fallet för mej just nu. Jag tycker det är skönt att gå upp i god tid för att softa lite innan småisarna ska upp.. (När jag jobbar alltså, är jag ledig vill jag ligga och dra mej länge! ;))

2. När jag nu är så duktig och har slutat med allt sött, och äter ordentligt 5 ggr om dagen, varför är jag så jäkla hungrig hela tiden?? En hälsokunnig-kompis tror att det är sockret som håller på att lämna min kropp nu, därav hungern. Jag vet inte. Men det var inte så här i början, då var jag inte alls hungrig liksom. Det är ju galet jobbigt att vara hungrig hela tiden, trots att man äter.. Sen hatar jag att leva så här sunt. Jag längtar ihjäl mej efter en stor och präktig kanelbulle! Är det värt att leva helt asketiskt (?) för att bli lite smalare, när jag egentligen mår bättre av att unna mej lite gott. Och så jäkla superdupertjock är jag inte. (Hej försvarstal!) Men jag ska försöka ett tag till. Heja mej!

Nu ska jag gå och dona lite. Ha en bra dag! :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

1. Absolut vuxenpoäng! 10 fulla! :)
2. Tror din vän har rätt... Efter allt socker man har fått i sig innan är man beroende.. Och måste ha något annat hela tiden för att ersätta sockret.
Ha en riktigt bra onsdag!

Postat av: Nilla

Jag älskar också de tidiga mornarna, när huset är lungt och stilla, alla sover och bara jag och kaffekoppen är uppe :)
Lycka till med att få bort sockerbegäret.

2007-10-10 @ 07:17:42
URL: http://www.frutteline.blogg.se
Postat av: Charlotte

1. MYCKET duktigt! och vuxet! Jag har inte en chans att gå upp innan mina barn bara för de vaknar vid halvfem.
2. Jag tror att det är för att du äter som vanligt men har strukit sockret bara, kanske måste du äta mer "vanlig" mat....men jag vet inte. Har svårt att låta bli kanelbullar och annat i den stilen.

2007-10-10 @ 07:53:09
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Jo, det är mysigt när man kan sitta i ett tyst kök och äta sin frukost i lugn och ro. Det händer ju så sällan :-)
Vad duktig du är som slutat med sockret! Jag vill också men lyckas inte bli tillräckligt motiverad. Du kanske kan småäta frukt och frön och sånt istället.

2007-10-10 @ 10:15:10
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Pippi

Jag brukar iofs snooza ett par gånger. Men då har jag ställt klockan så att jag kan göra det och ändå få den där stunden för mig själv på morgonen :) Tar av mig hatten för alla dem som klarar av att stiga upp på en gång. Hur gör du/ni?

Du är också himla duktig som fixar att stå emot sötsuget! Men jag tror också att man blir mer sugen av att inte tillåta sig godsaker. Att förbudet gör det mer lockande. Jag har börjat testa att fokusera på känslan när jag stått emot sötsuget och känner mig stolt och glad över att ha klarat av det. Det går över förväntan, kanske är det för att jag bara är inne på dag 2 än *haha*

2007-10-10 @ 11:38:13
URL: http://langstrump.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Hej smalis :) Jag har glömt bort att svara men jag vill hemskt gärna vara med å handla kläder till dagisfotograferingen.. eller har du redan shoppat? När kan å vill du annars? Kram!

2007-10-10 @ 12:10:31
URL: http://fialottapersson.blogspot.com
Postat av: JoVi

1. Jag snoozar aldrig när jag jobbar, upp o givakt direkt ;) Däremot kan min väckarklocka (dvs mobilen) ibland bestämma sig för att inte ringa alls (som i morse) och det är ju dumt :/ Fast tack o lov så HATAR jag att försova mig/komma för sent så därför lånar jag alltid sambons mobil oxå, så det blev ingen sovmorgon i morse heller ;)
2. Det kommer snart att ge med sig! Inom ett par veckor iaf skulle jag tro. Har ju lyckats skippa sötsaker en gång i mitt liv (när jag väntade lillasyster) och åt perfekt. Man BLIR smalare och man BLIR mindre sötsugen, fast det tar ett tag ;) Du är kanonduktig! Jag har nyss moffat i mig två kanelbullar :/

2007-10-10 @ 13:59:49
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Camilla

Jag snoozar aldrig heller... däremot ligger jag och drar mig en kvart innan jag kliver ur sängen och lyssnar på Radio rix. :)
Kram!

2007-10-10 @ 18:48:24
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Cissi

1. 10 vuxenpoäng!
2. Dels har det säkert med sockret att göra. Sedan får ialla fall jag mer hungerskänslor i om jag börjar äta mer grönsaker och frukt. Lite hårt för lilla magen.
Men hejja dig, det går snart över!
/Cissi

2007-10-10 @ 18:49:10
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Vetleanastasia

Hi, cool site. What CMS is it?

2009-06-05 @ 10:16:54
URL: http://vetleanastasia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback