Lugnt

Fortfarande en slö pojke med feber. Men han har små pigga perioder, så jag är inte så orolig längre. Men naturligvis ska han sova bredvid mej i natt. En av mammalivets stora känslor är ju oro, så är det ju bara. Vilken ålder de än är i. Tack för omtanken!

Nu har det hänt något konstigt! Jag är uppe ensam! När hände det senast?? Typ 10 år sedan? Alla mina älsklingar var tydligen jättetrötta, så alla har lagt sej. Men KUL, då?! Jag hade sett framemot en myskväll med stora familjen. Jag är inte ett dugg trött. Vet inte vad jag ska hitta på?! Kanske ska titta på någon film, eller något sånt. Tänk vad knäpp man är. I bland längtar jag verkligen efter att vara själv, men sen när jag är det blir jag helt gör-lös. Vet liksom inte vad jag ska göra? Knäppt. Men nu ska jag passa på att lyssna på tystnaden lite. Inte ofta man har chans att lyssna på den i ett hem med 6 personer. (Tack och lov!!)

Ha en skön fredagskväll!


Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas O har kryat på sig idag! Och att du fick en skön egen-kväll :-)

Postat av: Patricia

Många krya-på-dig-hälsningar till O. Visst kan man oroa ihjäl sig som mamma. Jag minns att jag tänkte när jag var gravid: bara barnet är ute så jag vet att allt är okej. Man inte blev det mindre oroande bara för att barnet föddes. Ja det är väl mammors lott.

2007-10-27 @ 09:39:17
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: Camilla

Härligt att han är piggare! :)
Kram från jobbet!

2007-10-27 @ 15:51:23
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Chrissie

Hoppas att O mår bättre nu. Visst är det skönt med egen tid ibland - i lagom doser!
Kram på dig.

2007-10-27 @ 17:22:35
URL: http://vardagssnack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback