Som om inte prickar vore nog..

L. har kräks flera gånger idag! Gissa om hon är ömklig, lilla hjärtat! Såklart har hon mest vattkoppor också. Nu har hon somnat på min säng. O. däremot är pigg och lite mindre prickig. Han är i full gång att leka. Skönt det iaf. :)

Några meningar som hörs från hans lek:

"Något att tänka på!!"
"Jobba på, jobba på!"
"Hej, mor! Jag har en traktor jag kan köra. Den kan backa och åka framåttillbaka"


;))

Själv sitter jag och är mest omotiverad att ta tag i någon av de tusen grejerna jag borde.. Jag ska kika lite på Tradera först, sen ta tag i hemmet. Om jag har lust då. ;)

I dag är det ju fredag. Fantastiskt skönt! Jag tror att jag ska dippa lite i kväll (utan chips, såklart!). Och kanske titta lite på Idol.

I går var det måltidens dag här i sta´n. Barnen fick taccos på dagis och skola. De äldre fick välja mellan sjömansbiff eller lax. Jag tog lax. Det var så otroligt gott! Till efterrätt fick vi lingonmousse (fast jag gav bort min! ;)), de små fick glass och tonåringen fick coktailfrukt och grädde. Mysigt med en lite festlig dag! Borde dock vara oftare än 1 gång om året. :) L. berättade att de hade dukat så fint på dagis med bordsplacering och servetter. Och alla hade suttit vid långbord. Jättemysigt, tyckte hon. :) Har ni måltidens dag hos er?

Hejsvejs from the house of prickar! ;)


Kommentarer
Postat av: JoVi

Nej! Stackars lilla vän :( Hoppas att det blir bättre FORT!

Det är så häftigt att lyssna när dom leker, det kan verkligen låta kul :)

Ingen måltidens dag här, synd, det lät bra!

Jag är oxå grymt omotiverad och vill inte städa, blä blä blä, bor i ett katastrofområde.

Ha en trevlig helg!

Postat av: Camilla

Oj, vad du blivit motiverad med maten! :) Duktigt! Jag skulle aldrig kunna byta bort något gott så där... är värsta godisgrisen.
Nu ska vi äta tacogratäng och sedan det obligatoriska "plock-godiset".
Självklart blir det Idol också. Började kika förra veckan när Felix var här och det var ju rätt bra! :)
Kram och trevlig kväll där borta med sjuklingarna. Hoppas de kryar på sig.

2007-10-19 @ 19:40:26
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback