Hemma "KELW"

Nu när jag kom hem på min lilla paus var det ingen hemma. De hade åkt till farmor och farfar. Vilket betyder att jag är helt själv hemma. Eller kelw som O. säger. Hursomhelst är det inte ofta som jag är ensam hemma. Vad gör man? Det är så tyst! Jag har bestämt att jag ska ta en stund och plocka och greja, sen ska jag göra något som jag tycker är roligt. Kanske baka?! ;) Jag älskar att baka!
 
Min dröm vore ett eget litet cafe med hembakt bröd. Eller något i stil med
Rosendals trädgårdscafe på Djurgården i Sthlm.  Jag sa det till L. igår när vi bakade och då sa hon "Ja, men vad bra. Då kan ju alla komma till mej när de har fått ont i magen efter alla kakorna" ;) Hon ska nämligen bli doktor när hon blir stor. Hon tittar i olika böcker om kroppen, och har alltid miljontals frågor om just kroppen. Just nu är det mycket "Vad händer i magen om man äter lim/papper/en pinne/stenar/glasbitar osv.osv. ;) O. ska bli polis i fall någonundrar. Tonåringen vill gärna bli konditor. Jag skulle vilja göra något annat.. Helst något kreativt! Fast ändå trivs jag ändå väldigt bra att jobba med människor. Gaaah.. Tycker du att du hamnat på rätt plats? Eller vad skulle du vilja göra i stället?

Näe, nu ska jag göra nytta. Sen ska jag roa mej igen. Hejhå

Kommentarer
Postat av: Kjellinskan

Vad skönt det låter med huset för dig själv. :) Tycker i alla fall jag. :) Rosendals trädgårdscafé... mmm... vilket ställe. :) Länge sedan jag var där nu. Har du boken? Jag har den, men det var länge sedan jag bläddrade i den nu.
Jag skulle också vilja ha ett litet café eller hålla på med något mer kreativt, som blommor och växter. Men samtidigt trivs jag så himla bra med mitt nuvarande jobb, så jag hänger nog kvar där ett tag till.
Kram!

Postat av: Chrissie

Visst vore det underbart att ha ett eget, mysigt kafe, hotell eller Bed & breakfast. Jag skulle gärna vilja ha ett jobb som är mer kreativt än det jag har nu men samtidigt så håller jag på med endel skapande på fritiden istället. Så när jag tänker på det så är jag nog ganska nöjd ändå.
Tack för att du hittade en positiv sak att skriva om mig också ;-)
Ha en forstatt skön söndag. Kram

2007-09-09 @ 16:29:01
URL: http://vardagssnack.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag skulle gärna vilja ha ett jobb där jag får jobba mer med kroppen. Idag sitter jag mycket framför datorn, men jag trivs. En dröm jag har är att flytta till Jämtland och driva något eget. Kanske vandrarhem, restaurang eller café.

2007-09-09 @ 21:34:16
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: JoVi

Kul att läsa om era när-jag-blir-stor-önskningar :)

2007-09-09 @ 22:21:49
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Pippi

Jag hade gäran fått mer utlopp för min kreativa ådra. Svägerskan och jag lekte ett tag med tanken på att öppna en handelsträdgård ;) Egentligen tror jag att jag skulle må allra bäst av ett fysiskt jobb, så länge det är socialt också :)

2007-09-10 @ 22:04:37
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Amlon

Kjellinskan: Ja, jag har boken + några nadra av Monika. Älskar dem!! Skönt att du trivs så bra, visst var du läkarsekreterare?
Chrissie: Skönt att du är ganska nöjd! :)Det var inte nå svårt att hitta på nåt positivt om dej! :)
Cissi: Det är iaf bra med mitt jobb, att jag rör mej mycket. ;) Varöfr Jämtland?
Pippi: Du kanske ska komma och jobba med mej?! ;) Mitt jobb är fysiskt och socialt. Iaf ganska fysiskt. :) Handelsträdgård har jag jobbat på, helt underbart! Trivdes jättebra!

2007-09-11 @ 13:03:41
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback