Hissa och dissa

HISSA

♥ Våren!! Äntligen! Sol, värme, tussilago, kan det bli bättre?? :)

♥ Vissa delar på mitt schema. Tex nu. Har varit ledig onsdag och torsdag och börjar kl. 16 idag. Sköönt! :)

♥ Min tonåring är värd varenda hiss hon kan få! Hon är helt suverän på alla sätt. Älskade, goa unge! ♥♥♥

♥ Att L. snart ska få ett eget skrivbord! Som hon längtar! Jag med för den delen. Nu är hela köksbordet belamrat av hennes pysselprojekt! ;)

♥ Att vi mår bra! :)


DISSA

♥ Pressen på ungdomarna! De ska vara snygga, framgångsrika, välklädda, populära,  fylla kroppen med div. preparat, ha topp-betyg, helst ha en framgångsrik blogg, ha ett vilt sexliv, ha de senaste kläderna och teknikprylar. osv osv osv. Jag blir riktigt ledsen när jag läser om 16 åringar som fyller läpparna. Tack och lov har jag berikats med världens coolaste fjortis! Tack och lov! Pressen i skolan är helt annorlunda än när jag gick i högstadiet. Jag beundrar dagens ungdomar som orkar!

♥ Psyk-vården i Sverige, eller här i stan iaf. Den är så oerhört kass! Naturligtvis har det (för det mesta) med pengar att göra. Men ibland saknar jag människor med hjärtat på det rätta stället. Jag har endel kontakt med psyk. via jobbet och det är som att stånga sej blodig för att få de att fatta någonting öht. Sen att låta någon som mår dåligt psykiskt vänta på att få hjälp i flera månader, det är ju inte klokt.

♥ Föräldrar som inte slappnar av i sitt föräldraskap! Jag blir helt nipprig på endel som sitter med näsan i alla böcker och forskar-rapporter i stället för att uppleva med sina barn! Släng böckerna och njut av era barn! :)

♥ Att vi vuxna i familjen ses så lite! Sambon jobbar när jag är ledig och vice versa. Nu ska han dessutom börja resa i jobbet, så nu lär vi ses ännu mindre. Men jag får tänka kvalitet i stället för kvantitet.

♥ Att L. ska börja i förskoleklass. Lite i allafall. Jag kommer sakna henne jättemycket när jag har lediga dagar och hon måste vara i skolan! Kommer kännas jättekonstigt! Sen kan jag tänka mej att hon kommer att var trött i början, hon är ju van att vara på dagis högst tre dagar i veckan. ;) Men det reder sej alldeles säkert.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, vilken lista! Väldigt mycket kloka inlägg där om tonåringar! Jag tror som du, att det var lättare då vi var unga... man behövde liksom inte ha allt det senaste då, utan var rätt nöjd och inte ute/mobbad ändå...
K R A M och trevlig helg! ♥

Postat av: JoVi

Många bra saker på din lista, både hiss och diss ;) Bland annat den om att skippa forskningsrapporter *haha*

Kommer L att gå varje dag i fsk-klass? Här går dom tre dagar i veckan.

Kram och trevlig helg! :)

2008-04-04 @ 17:42:56
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Nergårds-Emma

Min tjej ska börja sexårsverksamhet på skolan i augusti. Usch, det känns inte bra. Jag är så nervös och orolig. Fast hon längtar och tycker att det ska bli så kul! Jag får ju låtsas att jag också tycker det är kul :-)

Vad mysigt att din dotter ska få ett eget skrivbord. Min fick ju ett i höstas och hon är så lycklig över att kunna sitta där och pyssla. Det är nog det bästa som hänt henne :-) Har ju förstått att du också har en liten pysseltjej!

Trevlig helg! Kram!

2008-04-04 @ 20:42:05
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Viktorirmelin

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,

2009-05-26 @ 11:21:11
URL: http://viktorirmelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback