Ensam tjockis

Tänk att jag är alldeles ensam hemma! Småisarna är hemma, men de sover. Sambon är på kurs i Stockholm, tonåringen är på semester med sin pappa, och bonusen är hos sin mamma. Vi ska vara själv ända tills på torsdagkväll! Ensamvarg som jag är tycker jag det är riktigt skönt. Jag klarar inte av att umgås med min sambo jämt. Det har inte med kärlek att göra, utan med min personlighet. I bland brukar jag fundera om jag ens är gjord för tvåsamhet. ;) Barnen är inga problem att umgås med jämt. Jag är liksom lite vriden, jag.. ;)

Tjock är jag också. I dag vägde jag mej hos mo. och mo. Jag har gått över min mentala spärr nu. Det finns en vikt som jag har som gräns liksom. Allt under är OK, men direkt jag paserar den mår jag inte bra, varken psykiskt eller fysiskt, känns det som iaf. Nu måste jag skärpa till mej! I kväll ska jag äta upp det lilla godis och glass jag har hemma (Näe, inte alla 40 centerrullar och kexchoklad.. ;)), men i morgon blir det skärpning. Fy fasiken. Jag är så trött på mina bilringar och elefant-lår. För att inte tala om dubbelhakan. *BLÄ* Näe, nu är det dags att göra något!

Näe, nu ska jag lägga mej i soffan och titta på Ernst och Sommartorpet. Ha en skön kväll! ♥


Me, myself and I, och en till..

Bild SVT

Kommentarer
Postat av: Pippi

Vet du. Det är skönt att läsa om ditt behov av ensamhet, för det gör att jag genast känner mig mer normal. Jag har under mina svaga stunder trott att det är mitt känsloliv som svajar. Tänkte liksom aldrig tanken att det kanske bara är sån jag är :) Tycker inte alls att du ser särskilt överviktig ut, men det viktiga ha-ha är ju att man trivs själv... Kram!

Postat av: Karin/Theas rum

De flesta behöver nog vara själva ibland. Jag älskar att få några timmar själv hemma ibland.



Ha det så gott!

Kul bild =)

2008-08-04 @ 22:31:11
URL: http://theasrum.blogg.se/
Postat av: Smilla

Skönt att höra att det finns fler som tycker att det är skönt att vara ensam (barna räknas oftast inte). Det va det jag funderade på när vi F fråga om vi skulle bli smabos, hade ju blivit van att vara ensam ( levt ensam med barna i 9 år). Men oftast går det bra ;)

Det där med vikten är svårt har som du en vikt jag inte ville gå över. Nu har jag passerat den med längder och mår piss. Men det är så svårt att göra något åt. Tycker inte att jag småäter men tycker om att fika och så.

kram smilla

2008-08-05 @ 10:00:45
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ha ha ha vilken rolig bild! =) Äh, du är väl inte tjock - lite trivselvikt ska man ha. Jag har nog också gått upp något kilo i sommar, men det försvinner då man kommer igång med stavgång, step och grejor... =)

Kram och ha en bra dag (i soffan??)

Jag är sååå ledig i dag. Lövley!!! =)

2008-08-05 @ 10:53:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Amlon

Pippi: Så brukade jag tänka förr, men nu vet jag att det är jag som är så som person. Jag måste ha frihet! ;) Näe, jag är väl egentligen inte så där superöverviktigt, men tillräckligt för att det ska kännas olustigt! Kram!



Karin: Ja, så är det! Detsamma!



Smilla: Kul att det finns fler som mej! Jag brukar säga att skulle det ta slut mellan mej och smabon (Optimist, javisst.. ;)) kommer jag aldrig BO med någon igen. Tror jag. Kram



Camilla: Ja, det brukar ju kunna försvinna på hösten. Hoppas att de gör det på mej med! ;) Kram

2008-08-05 @ 21:48:47
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Erlendleah

Great work,webmaster,nice design!

2008-10-29 @ 14:03:07
URL: http://erlendleah.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback