Höst

I morgon börjar jag jobba. Det har liksom gått obemärkt förbi. Allt fokus har legat på L:s inskolning och skolstart. Ganska skönt, för det känna inte som någon stor grej att börja jobba igen. Det kommer nog bli väldigt ovant att jobba dagtid igen. Har inte jobbat dag på 9 veckor, så det lär ha hänt ett och annat.

Mina höstplaner:

♥ Säga till min chef att jag kan ta alla natt-vik som finns. Jag känner för att jobba mer natt!

♥ Införskaffa mej ett par gångstavar och börja promenera med dom på kvällarna.

♥ Skriva in mej på tonåringens gym (Tro det eller ej, HON vill det!!). Sambon gymmar också där. Och börja träna igen

♥ Äta mindre socker. Inget godis och chips. Försöka gå ner typ 7 kilo i vikt. Eller mer. Och hålla det sedan.

♥ Göra om på tonåringens  och på småisarnas rum. Kommer bli så bra, bara jag tar tag i det.

♥ Baka mer matbröd. Enkelt och mycket godare än köpebröd.

♥ Åka till Å., hoppas jag!

♥ Vara mer social! Jag har bättrat mej, men kan bli bättre.

♥ Shoppingtur med tonåringen.

♥ Bada i badhuset varje vecka med småisarna.

Sen ska jag väl jobba och blogga. Ocjh NJUTA av livet! Och en massa annat, som inte är värt att lista.

I dag har jag känt av det underbara med hösten. Skogspromenad i härlig höstluft! Underbart! Men jag är inte klar med sommaren på långa vägar!!



Hålligång i skogen

Håller tummarna för att alla skolbarn, i alla åldrar får en fin dag i morgon! ♥


Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Mysig bild i skogen! Här har det regnat alldeles för mycket för att vara utomhus i dag. Hoppas morgondagen blir bättre, när jag är ledig.

Visst är det bra att spalta upp det man vill göra, då känns det som man får bra koll på läget.

Bada i badhuset varje vecka lät jättemysigt, det skulle bli superpopulärt hos oss också. :)

Lycka till med ditt nya, hurtiga liv -

och med första arbetsdagen i morgon!

Kram! ♥

Postat av: Nergårds-Emma

Åh, jag längtar ut i skogen. Vill plocka svamp med barnen, det är så mysigt.

Det var en bra lista du har gjort. Bra och roliga saker. Lycka till!

Ja, jag hoppas också att alla barn får en fin dag imorgon. Att ingen någonsin ska behöva ha ont i magen när dom går till skolan. Det önskar jag.

Kramar!

2008-08-17 @ 20:56:50
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Patricia

Jag håller med föregående talare, bra lista! Jag har själv tänkt att gå ner i vikt under hösten, sluta småäta, sluta med godis och kaffebröd. Vi kanske kan peppa varandra där? Mitt mål är att gå ner ca 3 kg minst!

2008-08-17 @ 21:13:49
URL: http://patricia74.blogg.se/
Postat av: JoVi

Mysig bild och mysigt inlägg. Vi har en del gemensamt!



Hoppas allt går bra för L (och mamma!) i morgon! :)



kram

2008-08-17 @ 23:39:22
URL: http://joviskarameller.blogg.se/
Postat av: Amlon

Camilla: Tack, gulliga du!



Nergårds-emma: Ja, det är så härligt i skogen med ungarna! ♥ Tack!



Patricia: ABsolut kan vi peppa varandra!! :) Lycka till!



JoVi: Jo, vi har ju det! Härskartekninken tex! hahahah Tack och kram!

2008-08-20 @ 20:04:12
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Låter som om du har trevliga och bra planer inför hösten. Jag ser fram emot hösten men har inte alls lika många planer som du. Men det ska bli skönt att se löven falla, ta fram halsdukar och vantar, lite regnrusk men också ljumma höstkvällar med röd himmel.



Längtar efter skogen också. Men det är lite dåligt med skog i Malmö, tyvärr. Finns ju parker och så men inte alls samma sak :(

2008-08-25 @ 21:24:52
URL: http://stjernfalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback