Melodifestivalilainen + livet på Bergilainen

Jag har lyssnar igenom låtarna på svt. Jag har en låt som är en klar favorit. Det är BWO. :) Blev glad av den låten + att jag tror att BWO skulle ha stor chans i Eurovisionen.

En annan låt som är helt ok är Patrik Isakssons låt. Skönt att han inte sjöng en ballad. ;)

Mitt musikaliska barn O. tyckte att Frida var bäst. Misstänker att det är fler barn som kommer att tycka det. Han diggade även till BWO. Fast han bästa mello-låt i världen är ju "de där häftiga killarna med långt hår". Alltså Poodles och E-type. Han tycker att "han med stjärntröjan" är den häftigaste av alla. Etajp alltså. ;) Jesus, vilken smak han har, min son. *hihi*

Eftersom jag är usel på att gissa gör jag det.. ;) Så här tror jag att det blir

Till final: BWO och Patrik
Andra chansen: Frida och Ainbusk
5 Eskobar
6 Caracola
7 Therese
8 Mickey


Uppdat. 22.08: Inte många rätt för mej. ;) Men ganska kul ändå. BWO var klart bäst iallafall. Andra chansen-låtarna tyckte jag var dåliga. Man kan inte annat än att unna Frida att gå vidare till Globen, så glad och gråtig. ;) Jag antar att det är fler barn än O. som tyckte låten var bra. ;)

Men allra bäst är ändå BJÖRN! En sån svärson vill jag ha! ;) Hans sång till Carina Berg var ju så rolig. Söt-unge!

O. däremot diggade ju till rätt låtar. ;)


Annars leker livet på berget. Faktiskt. Om man nu törs skriva det.

I kväll kommer tonåringen hem (Hon har pappa-helg) och vi ska färga hennes hår (och titta på mello). Hon vill vara snygg när hon åker till fjällen nästa vecka. ;) I fall hon skulle se några snygga skidkillar. *hihi* Det där känns väldigt bekant på något vis.. Jag har också hängt i fjällen och spanat killar. Och åkt lite skidor såklart.. ;) Ska bli mys att titta på mello med henne!

L. ska ha en kompis sovandes hos sej i natt. *pirr* Det är första gången. Jag är glad att de bestämde att de skulle sova här! Hönsmamman skulle inte klara av något annat.. ;) Kan inte förstå att min lilla ärta är så stor!

Ha en bra kväll, allihopa! KRAM

Kommentarer
Postat av: Cissi

Ja den enda jag tyckte var bra var just Björn. Jisses vad jag skrattade!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback