Do och Dont´s 2008

5 saker jag SKA göra 2008 (förutom allt jag alltid gör.. ;))

* Bli en bättre kamrat. Jag ska höra av mej oftare till mina kompisar. Jag ska kommentera på andras bloggar och svara oftare på kommentarer här on da blogg. Bli mer social.

* Droppa duktig-flicka-syndromet jag kan drabbas av i bland. Jag ÄR duktig ändå. :)

* Hålla igen med sockret. Och röra på mej lika mycket som jag gör. Kanske börja träna lite också.

* Göra matsedlar varje vecka. Fast inte lägga ut dom på bloggen. ;) Blir bättre på att storhandla.

* Unna mej själv någonting då och då. Jag är väldigt duktig på att unna andra saker hela tiden, behöver bli bättre att unna mej själv lite.

5 saker jag ska SLUTA med 2008:

* Känna att det är drygt när folk ska komma och hälsa på. Det är ju inte drygt, bara roligt och det VET jag ju.. ;)

* Att ha superduperkoll på allting jämt. Det hjälper varken mej själv, eller framför allt hjälper det inte de andra. Det räcker med att ha superkoll. ;)

* Att låta vissa människor suga ur min energi. Endera får jag gå därifrån eller så får jag helt enkelt riva i från. No more energi-tjuvar!


Att nästan alltid säga vad jag tycker om saker och ting. I bland kanske jag går på lite väl mycket ( Som nu när sambon skulle gå till tatueraren. Jag hade en miljard åsikter om allting! Det är ju hans kropp, inte min. Jag behöver ju inte bry mej i fall han skulle ångra sej när han är 65 år liksom. Men ändå gör jag det. "Tänk igenom det här NOGA nu, vill du verkligen ha en sån DÄR om trettio år??" blablabla. Han är ju vuxen. Stackarn! ;)) Bit i hop, människa!

* Att ha dåligt samvete!! Tuffast av allting..


Kommentarer
Postat av: Emma

Den sista var den bästa :-) (Och jag tycker faktiskt inte alls att du skall sluta att säga vad du tycker om allting. Det är ju respektfullt, istället för att bara vara tyst som så många redan är ;-)
)

Postat av: Camilla

Vilken BRA lista! Jag håller med på alla 10 punkter. Tycker också att det är lite "jobbigt" med besök i n n a n besöket kommer, sedan tycker jag att det är supernajs.
Kram och lycka till!

2008-01-03 @ 17:33:59
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Nergårds-Emma

Den första punkten måste jag också bli bättre på. Jag är så osocial - både på bloggen och privat. Samtidigt så saknar jag ju att umgås med folk.

2008-01-05 @ 21:27:44
URL: http://nergardsemma.blogg.se
Postat av: Nilla

Låter som en bra lista!
(men om min man skulle få för sig att tatuera sig då skulle jag protestera högljutt!)

2008-01-12 @ 22:08:18
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback