Fläsk-helg

Usch, usch vad jag har syndat i helgen. Har ätit alldeles för mycket socker och fett. Skämmes på mej! Men i morgon är det en ny vecka och då tar jag nya tag. Heja mej..

Dagens största utmaning har bestått av att göra vårfint på jobbet. Av två anledningar:

1. Vi hade inte så många valmöjligheter. Det finns faktiskt mest fula saker.

2. Att hon jag jobbade med har totalt olik smak mot vad jag har. Jag gillar mer strikta grejer (eller rättare sagt, gardiner i roliga tyger, men smala och raka, inga rynkor och annat "joll". ;) Absolut inte kappa+långgardiner+spets+omtag) och hon gardiner a´la 90-tal. Motsatser med andra ord. ;) Det var inte lätt att komma överens. Vi fick våran vilja igenom i varsitt rum, fast jag hade helst valt helt andra gardiner i "mitt" rum, men det fanns ju, som skrivet, inte mycket att välja på.

Här är gardiner i min kollegas smak:

image489Bild från Jotex 

Och sånna här gardiner gillar jag:

image490 
Bild från Berget

Nu ska jag duacha och lägga mej i sängen och titta på tv, eller läsa. Sen ska jag sova. Tidigt. Men först en " I veckan"..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback