Hur har det gått?

I början av januari skrev jag en lista med do and don´ts 2008. Hur har det gått då??

Saker som jag skulle göra..

* Bli en bättre kamrat=Delvis, jag har iaf varit till Å. :) Men vissa andra är jag nog inte en sån bra kamrat till. Men jag ska skärpa mej!


* Droppa duktig-flicka-syndromet = Det här är ganska svårt. Jag vill gärna vara duktig. Jag klarar inte av att bara ta det lugnt när det ser ut som sju svåra år här hemma. Det går inte! Men jag ska försöka vidare..

* Hålla igen med sockret. = Har slarvat endel på slutet, men är långt i från så beroende som jag var innan. Nu kan jag nöja mej med en liten bit choklad. Skönt. Och jag har fortfarande inte köpt något godis till mej!

* Göra matsedlar varje vecka. = Näe, det har jag inte gjort..

* Unna mej själv någonting då och då. = jadå, jag köpte två byxor och två tröjor när jag var hos Å.. Det var duktigt! :)

Saker jag skulle sluta med..

* Känna att det är drygt när folk ska komma och hälsa på. =Lite kan jag känna så fortfarande. Men jag antar att det inte går att ändra på min inställning på en månad. Men huvudsaken är ju att jag inte tycker det är jobbigt när de är HÄR!

* Att ha superduperkoll på allting jämt. = Jag är fortfarande queen of superkoll. Inte heller lätt att ändra på. Men jag försöker släppa en och annan sak.

* Att låta vissa människor suga ur min energi. = Där kan jag nog säga att det har hänt lite grejer. Jag orkar inte med energitjuvar längre, så jag undviker dom. Eller river i från. Heja mej!


Att nästan alltid säga vad jag tycker om saker och ting. =Biter i hop då och då. Fast för det mesta måste jag säga vad jag tycker. Bra ibland, men inte jämt.

* Att ha dåligt samvete!! = Den här punkten är ju den svåraste tycker jag. Jag får dåligt samvete för allt möjligt. Jag vill klarar allting själv och inte be om hjälp helst. Så jävla fjantigt. Men jag kunde vara i Karlstad utan att ha så speciellt dåligt samvete iaf. Det är stort för att vara mej. ;)

Tja, vad kan man säga. Det tål att tränas vidare på det mesta. :)

Snart ska jag till jobbet. Jag mår inte alls bra, är genomförkyld. Ska försöka klara av kvällen, men i morgon tar jag nog ledigt tror jag. Måste hinna kurera mej någongång.

Ha en bra dag och kväll!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Do and don´ts 2008. Men vi är ju fortfarande inne i Januari så du kan träna lite till.. :o)
Önskar dig en trevlig helg!

Postat av: Emma

Åh vad jag kände igen mig i det där med att alltid klara sig själv och inte be om hjälp. Något jag också måste jobba med!
Vilken tur att du inte tycker det är jobbigt när gästerna väl är DÄR :-)

Ha en bra kväll!
Kram

P.S. Duktig du var som shoppade redigt :-)

2008-01-26 @ 20:03:51
URL: http://korkek74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback