Spooooky

Det spökar på mitt jobb. Inte så konstigt med tanke på hur många som gått bort där, någon själ måste ju bli lite vilsen. I morse berättade nattpersonalen att de hört springande steg i trappan. De gick och tittade men ingen var där. Sen idag när jag jobbade kom hissen upp två gånger utan att någon var i / eller hade tryckt på någon knapp. Iiih! Det är inte första gången jag varit med om spökerier på jobbet. När jag jobbade natt hände det flera gånger att ytterdörrarna öppnades utan att någon var där (vi har en knapp som håller upp dörren en stund).

Sen i en lägenhet var det extra mycket konstigheter som hände. Flera gånger har det hänt att spisen stått på, fastän man tagit av den, eller inte ens använt den förra gången man varit där. En gång hade vi släckt överallt och låst, sen när vi kommer tillbaka är alla lampor tända och dörren öppen.. Och så vidare. Sen har flera av de boende (oberoende av varandra) berättat att de sett en liten flicka.

Läskigt är det, men väldigt spännande! Säkert finns det naturliga förklaringar till endel av sakerna, men jag tror inte det finns det till allt.

Tror du på spöken?

image468

Kommentarer
Postat av: Pippi

Det finns så mycket i den här världen som vi inte kan förklara, så jag tror visst på att det finns ett liv efter detta och att en del är mer vilsna än andra...

Postat av: Patricia

Jag tror att det finns vilsna själar och stackars andar som irrar omkring i fel dimension. Jag har själv varit med om en del saker för att inte tro på detta.

2008-01-08 @ 20:45:13
URL: http://patricia74.blogg.se
Postat av: JoVi

Jag vill INTE tro på spöken. Men bor nästan granne med ortens mesta spökhus (och vågar inte titta dit när jag går förbi halv sex på morgonen på väg till jobbet *haha*), har upplevt saker som jag inte kan förklara (spring i trappa) och har hört många (helt normala, sunda, kloka) människor berätta om egna upplevelser. Rekommenderar en bok som heter Spökerier i Sverige, inte för att jag vågat läsa ut den själv, men iaf *hihi* ;)

2008-01-08 @ 21:35:46
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Camilla

Ooo, spooky! Jag vet inte vad jag ska tro om spöken, men visst är det en lite läskig känsla?
K R A M!

2008-01-09 @ 10:09:18
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Nergårds-Emma

Usch, jag får kalla kårar - bokstavligen. Jag var med om ett par poltergeistfenomen som tonåring. Har alltid varit rädd för spöken och undviker att tänka på det *ryser igen*

Jag skulle inte våga gå till jobbet :-) Men som min man sa: Emma, har du någonsin hört talats om att ett spöke skadat någon?
Svaret är ju nej.

2008-01-09 @ 22:10:04
URL: http://nergardsemma.blogg.se
Postat av: Amlon

Vad spännande att läsa era tankar! Jag är inte rädd när jag jobbar dag, men ibland kunde det vara lite läskigt på natten. Min sambo har varit med om mycket läskigt, och jsg vill INTE att han ska berätta allt. Buuu!

2008-01-10 @ 21:21:10
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback