Ups and downs

Usch, vad livet kan vara kämpigt i bland. Just nu känns det ganska jobbigt. Men personen allting berör (IGEN!)  är inte alls så deppig som jag är. Ska försöka följa det exemplet. Enough said.

I helgen var livet inte kämpigt alls, utan då var det på topp. Å., hennes sambo och en kompis till dem hade en gemensam födelsedagsfest. Först i början kände jag mej alldeles vilsen. Nytt folk, ni vet. Men sedan blev jag varm i kläderna och hade verkligen jätteroligt! :) Vi roade oss med att analysera varandra, gissade vad vi jobbade med, vad vi hade för smak på partners osv. Himla roligt! Det är inte klokt vad man kan läsa av vissa personer bra. :) Och andra blir helt fel. De läste av mej hyfsat bra också. :) Roligast var när någon sa att jag jobbade som ekonom. *hihi*

Sen var det det här med Sing star då. Jag har känt på mej att det var någonting för mej. Det var det verkligen! :) Skulle kunna ha stått där och sjungit hela dagen, men man får ju dela med sej. Åsa var ju en jäkla fena på S.S och slog mej alla gånger vi duellerade. BIATCH! ;)) Jag tror vi kom hem typ halv fem på morgonen, hesa men glada. Typ! :))

Att träffa Å. är alltid roligast! Världens goaste människa!

Det gick faktiskt bra att vara i från barnen (Det är jag INTE van vid!). Men när jag satte mej på tåget hem höll jag på att längta i hjäl mej.

I dag har vi varit lediga. Skönt! Vi har varit till frissan och O. har klippt sej. Han är bästis med sin frisör! ;) Det är så kul att lyssna på när de pratar med varandra. O. blev jättesnygg, såklart! :)

Sen har våran kökslampa gått sönder. Vi måste köpa en ny. Och som vanligt kan jag inte köpa första bästa. Har tänkt att vi borde ha en lampa med flera ljuspunkter efter som vårt köksbord är så stort.

Exempel: image499 eller image500
eller:image501.
 
Alla lampor kommer
härifrån.

Det känns som om det är lite panik att köpa en ny. Vi använder ju den lampan jättemycket!

Nu ska jag nog gå och lägga mej. Eller åtminstone lägga mej på sängen och glo på tv. Kanske på den här killen..

image502 Sötaste Jonas Karlsson
Bild lånad från Dramaten.

Ha det så bra!


Kommentarer
Postat av: JoVi

Hej ekonomen :))

Vad lite jag egentligen vet nu när du inte är någon listig människa ;)) Hoppas det löser sig med "personen"...

Känner igen kökslampebekymret BIG time, har letat länge...har bland annat tittat på den du visar på sista lampbilden, fast med svart "pinne", den är fin.

Goa O, inte alla som är bästis med en frisör :))

Postat av: Emma

Visst kan man bli ledsen å andras vägnar, men det hjälper ju inte så mycket... så försöker jag tänka iallafall. Ibland går det jättebra :-) Kul att vara tvungen att köpa ny kökslampa. Jag vet en affär som säljer jättefina, italienska, i Göteborg. Atmosfere heter den. Men det är förstås i en annan stil än den du har på bilden. Med kopparskärmar och annat... Jag gillar! Kom att tänka på den när du skrev att du ville ha en med flera ljuskällor.
Den där mannen längst ner på bilden är trevlig ;-) Han läser saga för mig på kvällarna..."VIndens skugga" - en cd-bok som rekommenderas varmt! Kramar från vagabondkvinnan!

2008-01-22 @ 19:13:33
URL: http://korkek74.blogg.se
Postat av: Cissi

Låter som om du har haft en toppenhelg!

Visst är det "jobbigt" när man ska köpa kökslampa? Man ska inte förhasta sig för man vill ju gärna ha något man verkligen tycker om..
Hoppas du hittar vad du söker!

2008-01-22 @ 19:14:20
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Pippi

Snygga lampor! Det är väldigt skönt med en som har flera ljuskällor. Vi har ju en sådan i "matsalen" - från IKEA, förstås http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20066641.

Roligt att läsa om den roliga delen av dig helg och dag också. O. låter verkligen som en helskön liten kille :)

2008-01-23 @ 09:53:31
URL: http://langstrump.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback