♥♥♥

I går på jobbet kom det en liten dam till oss som kände min mormor. ♥ Mormor dog för 25 år sedan. Jag var mormors flicka och jag saknar henne än i dag. Men jag är säker att hon tittar ner på mej och mina barn! Hur som helst var det så roligt att höra henne berätta om mormor. Vad mycket roligt de hade hittat på, och vad de hade för planer. Och så kom jag att tänka på allt jag gjorde med mormor. Vi ritade och målade massor! Sen gjorde hon världens godaste pannkaka i en liten gjutjärnspanna. Den harjag ärvt och brukar göra pannkakor i. Men det blir aldrig så goda som mormors!

Åh, mormor vad jag saknar dej!! ♥

Av min mormor har jag ärvt mitt namn, min konstnärlighet och min förmåga att hitta fyrklövrar! :) Jag behöver aldrig leta, de bara dyker upp när jag tittar ner i gräset. Varje sommar hittar jag massor! ;)) Vilken talang, va?? ;))

Nu ska jag cykla till jobbet. Jobbar skitskiftet nr 1: 8-16. Tur att vi har en gård vi kan gå ut på! Där tänker jag sitta varenda chans jag får. Sen när jag slutar ska jag och teenagern åka och doppa oss. :) De andra ska ut på äventyr idag. :) Jag har en förkylning i kroppen som inte vill bryta ut. Ont i halsen, snorig och förbankat trött.

Ha en fin dag!!


Kommentarer
Postat av: svintofllickan

tack för grattiset till min lilla tjej:-)

å tänk du har också carpe diem som ditt ord..ler.

ja,du tänk vad en släkting kan sätta spår..

min farmor dog plötsligt i nov...jag tänker o saknar henne varje dag.



ta hand om dej nu o njut av sommaren:-)



kram

Postat av: Camilla

Snyggt det blivit här, riktigt 70-taligt ju! =)

Oj, vad man kan sakna sina mor- och farföräldrar. Jag saknar min morfar otroligt mycket. Min mormor också på sätt och vis, även om hon lever och är 92 år, men totalt dement och har inte känt igen mig de senaste 5 åren.

K R A M!

2008-06-08 @ 13:05:27
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Amlon

Svintoflickan: Tack detsamma. Tråkigt med din farmor! Kram



Camilla: Demens är så hemskt. Allra mest för de som står på sidan och ser på. Usch! KRAM!

2008-06-10 @ 08:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback