Jag hinner inte med

Jag kan inte förstå att det är snart är sommarlov och semester! Var har våren tagit vägen? Snart är det dags för mej att jobba natt.. Gaaah! Jag vet att det kommer gå bra, men just nu känns det motigt. Fast hellre natt än dag på sommaren iaf. 14:onde juli börjar min semester och pågår i fyra veckor.

Sen är det dags för riktig inskolning i förskoleklassen! Spännande! L. var och åt i skolan förra veckan. Det var jättespännande att bära sin egen bricka med mat (Vi har tränat här hemma för fullt! ;)). Sen mjölkapparaten var spännande. Den har jag fått en lång redogörelse om. :) Söta, lilla L. ♥ Jag har lite ångest över skolstarten. Hon är så liten och lite försiktig. Kommer hon att klara det tuffa skol-livet? Klart att hon gör, men är man höns-mamma så är man.. Sen kommer det bli en omställning att hon måste i väg 5 dgr/veckan. Vi är ju vana med max 3 dagisdagar per vecka. Jag hade _exakt_ samma känslor när tonåringen började f-klass. Och det gick ju jättebra!! Nu slutar hon snart ÅTTAN! Hjäääälp! Mina barn är så stora! Tur att jag får ha O. hemma ett tag till iaf. :)

I dag är dagis stängt pga. planeringsdag. Jag har bytt till kväll så vi får vara lediga tillsammans. I dag måste jag nog ta och städa lite. I helgen har vi varit ute _hela_ tiden så det ser ut som ett bombnedslag här inne. Konstig logik egentligen.. ;) I kväll jobbar jag med en människa jag absolut inte kan med. Jag _fattar_ inte vad det är, men jag står inte ut med den personen.. Jag brukar kunna förtränga sådana känslor, men i det här fallet går det inte.. Som "tur" är är jag inte ensam om att känna så. Men i kväll SKA jag bita ihop.

Egentligen har jag en massa på mitt hjärta som jag skulle vilja skriva, men inte törs pga av att jag inte vet om någon "olämplig" läser. That sux! Kanske ska skaffa mej en lika blogg som Pippi har, där man kan lösenordsskydda vissa inlägg. Fast då ska man orka, och ha tid, att lära sej en ny blogg. Kanske någongång, men inte idag.

Näe, nu ska jag greja. Ha en bra dag!

image640

Syrener på hallbyrån ♥

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Jag undrar också hur det redan kan vara sommar! Men nu är det sommarlov! Min tjej ska också skolas in och har varit och besökt skolan några gånger under våren. Hon tycker att det ska bli jättekul att börja där och jag är rädd att hon ska bli besviken. Men det ordnar sig nog.



Hoppas det går bra på jobbet ikväll!

Postat av: Pippi

Vad fina syrener du hade i hallen. ☼



Förstår så väl ditt dilemma med att inte alltid kunna skriva helt öppet om vad man vill :( Wordpress var däremot inte särskilt svårt att lära sig. Turligt nog :D



Tror också att det kommer att gå bra för våra barn i 6-års, men jag känner som du, tvivel över hur det ska gå emellanåt. T är ju också tämligen försiktigt lagd och skolan är ju så stooor (över 300 elever i åk f-6).



Ha en så bra kväll du kan! Kram! ♪

2008-06-02 @ 14:39:02
URL: http://langstrump.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback