Sommar i P1

Jag älskar att lyssna på Sommar! Här är årets värdar:

JUNI

21 Fredrik Lindström - programledare, författare ♥
22 Lena Andersson - skribent, författare
23 Max Tegmark - professor i astrofysik
24 Lennart Johansson - före detta UEFA-president
25 Fredrik Härén - författare, föreläsare
26 Maj Briht Bergström-Walan - sexualforskare, psykolog
27 Björn Ranelid - författare
28 Lars Winnerbäck - artist, låtskrivare♥♥♥
29 Margot Wallström - EU-kommissionens 1:e vice ordförande
30 Elisabeth Massi Fritz - advokat

JULI

Amelia Adamo - tidningsmakare
Peter Wallenberg - styrelseordförande
Jana Söderberg - samtalsterapeut, kommunikationstränare
Fredrik Skavlan - norsk journalist, tecknare, programledare
Jonas Wahlström - djurexpert, chef Skansenakvariet
Peter LeMarc - sångskrivare, artist
Olle Carlsson - präst
Kajsa Bergqvist - världsmästare i höjdhopp
Michael Segerström - skådespelare
10 Isabella Lövin - miljö- och kulturjournalist, författare
11 Leif Silbersky - advokat
12 Tina Nordström - kock
13 Björn Ulvaeus - kompositör, textförfattare
14 Åsa Nilsonne - psykiater, professor, författare
15 Antonia Ax:son Johnson - familjeföretagare, entreprenör
16 Yrsa Walldén - studerande, Lyssnarnas Sommarvärd
17 Mattias Klum - fotograf, filmare
18 Hasse Wallman - grundare och vd Wallmans nöjen
19 Dolph Lundgren - skådespelare, regissör
20 Robyn Carlsson - sångerska, låtskrivare
21 Nils Simonson - kirurg, föreläsare
22 Eva Swartz - vd Natur & Kultur
23 Raymond Ahlgren - egenföretagare, författare
24 Katja Geiger - modeskapare, "Katja of Sweden"
25 Måns Zelmerlöw - artist
26 Manuel Knight - affärsman, psykolog, föreläsare
27 Jens Lapidus - författare, advokat
28 Annika Söder - undergeneraldirektör, diplomat
29 Martina Lowden - författare
30 Göran Hägglund - socialminister, partiledare kd
31 Karin Mamma Andersson - konstnär

AUGUSTI

Annika Norlin - artist, låtskrivare, journalist
Svante Axelsson - generalsekreterare
Pia Johansson - skådespelerska
Stavros Louca - matematiklärare
Åsa Borgström - hemmansägare
Sissela Benn - skådespelerska, komiker
Per Hallberg - Oscarsbelönad ljuddesigner
Boris Grigorjev - KGB-överste, bosatt i Moskva
David Batra - komiker, programledare
10 Pernilla August - skådespelerska
11 Carin Götblad - länspolismästare
12 Ann Henning - författare, översättare
13 Hassan Brijany - skådespelare
14 Mia Skäringer och Klara Zimmergren - komiker♥♥
15 Mikael Tornving - komiker
16 Marie-Louise Ekman - blivande Dramatenchef
17 Sommar i backspegeln


♥ = ska jag lyssna på! Det finns säkert andra som är värda att lyssna på, men jag vet inte vilka vissa är. Men jag får väl googla. ;) Winnerbäck och Mia & Klara _måste_ jag lyssna på!

 Bild från sr.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh sån fin bild på våran vän Larsch! 28 juni it is! Lovely day :)

2008-06-12 @ 22:20:52
Postat av: JoVi

Scary! Jag tänkte göra ett likadant inlägg i dag men det blev inte av! Sommar sommar sommaaaaaaar :))



Kul att läsa om storisar och småisar i förra inlägget!



Lycka till med nattjobbet!



Nyfikna jag undrar vad det är för böcker barnen får när de slutar dagis? Vi har oxå a kind of böcker nämligen... :) Men själva festen har vi i höst när vi bjuder tillbaka alla barn på pizzafest, och så får dom böckerna då :)



Skönt med en människa som kan uttrycka att hon är stolt över sina barn! Kram för det! :)

Postat av: Amlon

Jovi: Kommer ihåg att du gjorde ett sånt inlägg förra året, så jag tänkte att jag skulle vara först i år! :)) Men gör ett du med!!



Böckerna är med deras teckningar och sånt i + foton och en berättelse om dem. Jättekul! :)



kRAM till dej med!



Åsa: Jag vet! Älskade Lars! :) Saknar dej, gumman!

2008-06-13 @ 09:43:41
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Nergårds-Emma

Jana Söderberg är väldigt klok och bra. Henne skulle jag vilja lyssna på. Fast det blir nog inte av ändå :-)

2008-06-13 @ 14:04:59
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Carl-Johan Sveningsson

Åh, sommar är ju ett sånt grymt program, men Winnerbäck är jag allergisk mot! :-) Om du är intresserad har jag min lista på vilka jag ska lyssna på <a href="http://utvandrarna.blogspot.com/2008/06/summer-is-here-p1-sommar-presents-list.html">här</a>. Dessutom skriver jag om hur man får tag på dem som mp3 med musiken kvar!



Mvh:

CJ

2008-07-02 @ 19:09:09
URL: http://utvandrarna.blogspot.com
Postat av: Carl-Johan Sveningsson

Ursäkta, trodde länken skulle funka... :-P

2008-07-02 @ 19:25:16
URL: http://utvandrarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback