What´s happening?

Livet på berget rullar på. Jag jobbade min sista dag på 8 veckor idag. Nu är jag ledig ända till onsdag, 20.45. Sen är det nattskift som gäller. Ska bli ganska skönt. Men jag kommer att sakna kontakten med de boende. Och mina vanliga jobbarkompisar. På nätterna jobbar jag ju bara med en person. Det tycker jag jobbigt. Jag vill ha lite ombyte!

I tisdags var det dagisavslutning. De barnen som ska börja f-klass fick sina böcker, vi har läst L:s bok många gånger! Jag grinade väl i vanlig ordning. Det känns helt galet att L. ska sluta på dagis! Jag kommer älta det här hela sommaren, jag bara varnar er! :) Barnen sjöng så fint, och jag grinade! Jag _förstår_ inte hur man kan låta bli att grina! :)

Sen har jag varit på utvecklingssamtal för mina småisar. Jag vill inte "skryta" för mycket, men det gick jättebra! Jag har två självständiga barn som törs göra som DE vill, och inte behöver snegla på någon annan. I like! Tonåringen är precis likadan. Vad gör det om man är lite försiktig om man har en inre trygghet och är säker i sej själv? Jag tycker det är en större styrka än någon som behöver höras och synas hela tiden. Men jag är väl inte helt opartisk iofs. Men jag har alltid klarat mej på inre styrka. Och det blev folk av mej med.. *haha*

Tonåringen har slutat åttan. Gumman! 9:an nästa år! Sen gymnasiet. Stoppa tiden! Som vanligt förundras jag över ungens läshuvud. Jag förstår inte vem hon har fått det av?! ;) Fast jag mallar mej lite för jag har fortfarande familjens högsta betyg i hemkunskap. *haha*

Jag är stolt över mina barn! De är världens bästa, alltid! De behöver inte prestera bäst, eller märkvärdigast. De behöver inte vara mest speciella, de behöver inte ligga lååångt före i utvecklingen för att duga.
De är bäst vad som än händer! ♥♥

Vi har fotbollsfeber här hemma. Tonåringen och jag är fanatiska! ;) O. hade sagt på dagis dagen efter Sverige-matchen: Zlatan vann i går.
Fröken: Du menar väl Sverige?
O: NEJ, ZLATAN! :))
(Läste man kvällstidningarna om matchen kunde man lätt tro att det bara var Zlatan som spelade..)

Nu ska jag titta på vilka som ska ha Sommarprogram. Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Emma

Inre styrka är det viktigaste, tycker jag med. Ha en bra dag/kväll.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback