Fridens

Måndag, bloody måndag. Nädå så farligt är det inte. Jag börjar inte jobba förrens kl16, och det är ju så skönt! Hoppas att det har lugnat ner sej på jobbet. Torsdagen och fredagen var så jobbiga! Tror attt jag ska sätta på mej stegräknaren i kväll för att kolla hur mycket jag går på 5 timmar.

Nu har jag gått in på min bajs-vecka på nya schemat. Har två sånna här veckor på 9 veckor. Tur att de andra 7 veckorna är bra. Så här jobbar jag den här veckan ( i fall ni vill skriva in det i eran intressebok.. ;)) (Slog nog världsrekord på att skriva vecka/or nu..;))
Må: 16-21
Ti: 8-14,30
On: 7- 13.30
To: 7-13.30
Fr: Ledig
Lö: 7-10.30 + 16-21
Sö: 8-16
Må: 7-13.30

Sen skulle jag ju ha ledig dag på tisadgen, men ICKE. Då har min chef satt in planeringsdag för oss. Hela dagen. Jättekul. NOT! Men, som vanligt, ser jag det positiva. Under påskhelgen får jag ju fett med storhelgs-OB, och på planeringsdagen får jag en massa komp-timmar. I like!

Tack för alla snälla kommentarer ang. O.s pirat-tårta. Jag blir nästan lite generad. Jag hade först gjort en glad pirat. Men det dög inte åt herr O. så jag fick vända på munnen. En pirat måste ju se farlig och arg ut. ;) Jag hade en annan tårta på G också, men den ska jag spara. Kanske till Halloween?
Titta här!

I dag har vi haft en skön dag. Ungarna har lekt och lekt. Jag har plockat och plockat. Hur GÖR man för att hålla ordning i en 6-personer-familj? Jag vägrar att städa jämt, så hur fan ska man bära sej åt? Man kan ju bli galen för mindre. Det är smulor överallt jämt. Och grus. Och grejer. Vi ska inte ens prata om tvättberget som blir i vår familj. Jag tror jag har sett botten i tvättkorgen c:a fem gånger. Men hellre att jag vadar runt i smulor, grus och leksaker än att jag sitter ensam i en liten lägenhet utan min underbara familj! De är ju det bästa som finns, ÄVEN om de är i rörigaste laget i bland. Jag inkluderad. ;) Jag kan inte skylla på att jag jobbar. Det skulle vara likadant även om jag vore hemma. Jag tycker helt enkelt inte att städning är prio ett på listan. Fast vi har det inte så rörigt som vissa andra. Utan mest smuligt och grusigt.

I lördags gjorde L. eget godis som hon hade fått tips om på Philofix, L:s älsklingsprogram. Det var banan i skivor och apelsinskivor med kokos på som man frös. Det var mumsigt. Sen gjorde hon saftisbitar också.

image565

Ursäkta dålig bild..

Nej, nu ska jag greja lite. Snart kommer mo+mo och hämtar barnen. Sen ska jag gå till da wörk. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: JoVi

Hellweek, men du har ju iaf bra arbetstider. Kanske det kan kompensera upp det hela? :)

(Ja, det går jättebra att se det positiva när det gäller andra människor *hihi*)

Lite intressant att du skriver om stöket hemma, för jag satt och surfat på städtips tidigare idag! Det _måste_ ju finnas bra sätt att hålla ordning/städa på så att man inte måste göra det HELA TIDEN :))

Jag såg förresten alldeles nyss botten på en (av 3) tvättkorgar här hemma *haha* och då är vi ju ändå bara 4! Tvättmaskinen har då gått konstant i dag ;)

Barnen har brett ut sig i flera rum och det är leksaker _överallt_ men jag tänkte att dom ju faktiskt måste få leka när dom nu ändå är hemma :) PLUS, att vi vuxna är minst lika duktiga på att sprida våra saker all over the place...:/

Ha en bra arbetskväll! :)

Postat av: Åsa

Hej honey! Jag blev så sugen på att prata med dig ikväll, men ser ju att du jobbar till 21 (tack för att du skrev listan.. du ser, den kom till användning ändå!). Orkar du prata å ifall du ser detta kan du ju slå en liten ringning hitåt, annars kan vi väl höras en annan kväll! Massor med kramar FiaL8 *haha*

2008-03-17 @ 19:03:49
URL: http://fialottapersson.blogspot.com
Postat av: Amlon

JoVi: Jag känner igen mej.. Alldeles för väl. ;) Tack för positivta tankar ang. min hellweek. ;)

ÅSa: Jag ringer någonkväll!! Saknar dej massor! Ska ni inte ha fest snart igen? ;) KRAM ♥

2008-03-21 @ 08:22:49
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback